İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı
İzmir Reklam Ajansı

CEREN MUMCU

SOSYAL MEDYA UZMANI / 16.12.2020 15:57

İlhanart Blog

Pazarlama ve Renk Psikolojisi

Bu yazıda renklerin marka kavramlarını nasıl değiştirebileceğinden ve potansiyel müşterileriniz üzerindeki etkisinden bahsedeceğiz.

Renkleri Uygun Şekilde Kullanmak

İnfografik bilgilere göre dijital pazarlama stratejileriniz için kontrast seçimi, parlaklık ayarı ve renk düzeninin farklı kullanımları gibi konulara da yer veriliyor. Kontrast, gözü az yorduğu için kullanıcının ilgisini belirli bir öge üzerinde toplayacaktır. Birbirini tamamlayan renkler, ilgili alanın daha kolay okunmasını sağlar. Öge ve arka plan arasındaki kontrast eksikliği, bakan kişinin gözünü aniden zorlayacaktır. En iyi uygulama, arka plan için açık renkleri tercih ederken müşterinize hitap etmesini hedeflediğiniz ögeyi veya metini koyu tonlarda kullanmanızdır. Parlaklık ise infografiğe göre tasarımınızın duygularını belirler. Daha parlak renkleri seçmek, müşterilerinizin duygularını daha enerjik olmasına yol açarak onlardan daha iyi bir geri dönüş almanızı sağlayacaktır. Eğer bilgi yoğunlunun çok olduğu bir web siteniz veya ürününüz varsa renk skalasından daha doğal veya koyu renkleri tercih edebilirsiniz.

Renklerin Marketing Sonuçları

 Markanın kullandığı rengin etkisi satın alma kararlarını etkiliyor. Müşteriler satın alma aşamasına geçmeden önce %1 ürünün kokusu veya sesine, %3 ürün üzerindeki metne ve %93’ü görselliğe odaklanıyor. İnfografik verilerine göre alıcıların %84.7’si satın almada rengin etkisinin öncelikli olduğunu belirtiyor. Müşterilerin %52’si, eğer estetik görünümü beğenmezse o ürün ile ilgilenmiyor. Müşterilerin %80’inin renk seçimine göre ise marka bilinirliğini etkiliyor. Renkler, psikolojik etkileri ile hayatımızın her alanına dokunuyor. Renkler, karar alma mekanizmamızı doğrudan etkiliyor. Dijital pazarlamada renklerin psikolojisi hem web siteniz hem de tüm dijital varlıklarınızın sunumu açısından oldukça önemli. 

Renkler ve Markalaşma Üzerindeki Etkileri

Araştırmacılar, ürünler hakkında yapılan ani kararların %80’den fazlanın, ürüne bağlı olarak yalnızca renge dayalı olabileceğini buldu. Markalaşmada rengin oynadığı rolle ilgili olarak, başka bir araştırmadan elde edilen sonuçlar, markalar ve renk arasındaki ilişkinin, belirli bir marka için kullanılan rengin, ürünün uygunluğuna bağlı olduğunu göstermektedir. (Renk, satılmakta olana “uyuyor” mu?). Bir markanın nasıl algılandığına etkisi nedeniyle satın alma niyetinin renklerden büyük ölçüde etkilendiğine inanılmaktadır. Renkler, müşterilerin söz konusu markanın “kişiliğini” nasıl gördüğünü etkiler. Örneğin, Harley’lerin sağlam ve havalı olduğu hissine kapılmasa kim bir Harley Davidson motosikleti almak ister ki? “Doğru” rengi seçmek söz konusu olduğunda, araştırmalar, tüketicinin renk uygunluğuna tepkisini tahmin etmenin tek tek rengin kendisinden çok daha önemli olduğunu buldu. Harley sahipleri sağlam hissetmek için ürünü satın alırsa, en çok işe yarayan renkler bu duyguya oynayacaktır. Markanızın renklerini seçmek için kesin kurallar yoktur. “Duruma göre değişir” sinir bozucu bir cevap, ama gerçek bu. Ancak, içinde çalıştığınız bağlam önemli bir husustur. Önemli olan markanızın veya ürününüzün yarattığı his, ruh hali ve imajdır.

Renklerin Psikolojik Etkileri

Kırmızı

  • İştah açar. Fast food markalarında sıklıkla kullanılır.
  • Aciliyet hissi ile ani karar alma dürtüsü yaratır.
  •  Hareket, heyecan ve tutku ile ilişkilidir.
  •  Fiziksel olarak insan vücudunu harekete geçirip sinirleri uyarır, kan basıncını ve nabzı artırır.

Mc Donalds, logosunda bulunan kırmızı ve sarı, en çok çocuklara hitap eden renklerdir. Logoda kullanılan renklerden kırmızı iştah açıcı ve ivedilik hissi uyandırdığı için müşterilerin acele bir şekilde gelmesini ve işleri bitince hemen çıkmalarını sağlıyor.

Mavi

  •  Erkekler tarafından tercih edilir.
  •   Huzur, su ve güvenilirlik ile ilişkilidir.
  •  Güvenlik hissi sağlar ve markaya duyulan güveni geliştirir.
  • İştahı dizginler ve üretkenliği artırır.
  •  Ofislerde ve geleneksel kurumsal markalarda en çok kullanılan renktir.
  •  Zihni sakinleştirir, dinginlik ve boşluk sağlar.
  • Gençler mavi rengi, olgunlukla bağdaştırır.

Mavi pazarlama dünyasında Honda ve American Express şirketleri ile özdeşleşmiştir.

Yeşil

  •  Sağlık, dinginlik ve doğa ile ilişkilendirilen bir renktir.
  •  Para, varlıklı insanlar ya da markalar ile de bağdaştırılmaktadır.
  • Mağazalarda müşterileri rahatlatmak için kullanılır.
  •  Çevre ile ilgili konuların tanıtımında sık sık kullanılır.
  • Yeşil renk, beyinde ahenk ve uyum uyandırır. Vücut ve duygular arasındaki dengeyi sağlayarak kararlılığa yol açar.

Starbucks, yeşili logosunda kullanan en önemli global markalardan biridir. Logosunda yeşil fon üzerindeki beyaz deniz kızı, müşterilerin algısında doğayı çağrıştırıyor. Marka logosunda yeşil kullanımı, rahatlama hissini destekleyerek müşterilerini kahve molası vermeye ve stresten arınmaya davet ediyor.

Mor

  • Asalet, bilgelik ve saygınlık ile ilişkilendirilen bir renktir.
  • Beynin problem çözme alanını ve yaratıcılığı uyandırır.
  • Güzellik ve yaşlanma karşıtı ürünlerinde sıklıkla kullanılır.
  • Yaratıcı, bilge ve hayal gücü kuvvetli bir markayı, servisi ya da ürünü temsil eder.

Turuncu&Sarı

  • Pozitifliği artırır.
  •  Turuncu renk dikkat çeker.
  • Müşterilerde satın alma dürtüsü oluşturmak için kullanılır.
  •  Beynin mantık merkezini uyarır ve ilgi çekmeyi sağlar.
  • Çok fazla kullanıldığında endişe duygusu yaratabilir.

Fanta, turuncu renk kullanımı ile müşterilerin ilgisini anında çekiyor. Farklı tat ve renkteki ürünlerini de piyasaya sunan Fanta’nın satışlarının %70’i, Fanta portakal içeceğine ait. Snapchat’in sarı logosu, sosyal medyanın hakim olduğu mavi temasından farklıdır. Sarı renk; mutluluk, heyecan ve yaratıcılık fikirleri ile dolu olan genç kitlelere hitap edecek bir renktir.

Siyah

  • Otorite, güç, sağlamlık ve istikrar ile ilişkilendirilir.
  • Sıklıkla zekanın sembolü olarak kullanılır.
  • Çok fazla kullanımı, insanları bunaltabilir.

Siyah ve beyazın birleşimi olan Nike’ın logosu güç, dayanıklılık ve dengeyi temsil eder. Chanel ise markanın vaat ettiği lüks, zarafet, ince bir zevk anlayışı, zamansızlık ve gizemi tam anlamıyla yansıtabilmek adına siyah rengi kullanmayı tercih etmiştir.

Gri

  • Pratikliği, zamansızlığı ve hayattaki dayanışmayı sembolize eder.
  • Fazla kullanımı, hiçlik hissine yol açar.
  • Gri renge sahip olmak hoş olsa da yaşlılıkta hissedilen ölüm ve depresyon ile ilgili duyguları çağrıştırabilir.

Beyaz

  •  Saflık, temizlik ve güvenlik temaları ile ilişkilendirilir. Beyaz, renk eksikliğini veya doğallığı yansıtması için kullanılabilir. Beyaz kullanımı, temiz bir sayfa gibi görev gördüğünden yaratıcılık hissini ateşleyebilir.    

 Hedef kitlenize hitap eden, markanıza özel profesyonel çözümler için İzmir Reklam Ajansı "İlhanart Pazarlama Ajansı" olarak tüm sorularınıza cevap vermeye hazırız. Bize iletişim numaralarımızdan ulaşabilirsiniz.

Yorumlar