İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı
İzmir Reklam Ajansı

UMURCAN KILIÇKAYA

YAZILIM UZMANI / 03.11.2020 11:01

İlhanart Blog

Başarılı Mail Pazarlama Süreci

E-Mail Marketing’in tanımını ve nasıl yapılması gerektiğini iyi bilmek gerekir.
Siz doğru yaptığınız sürece bu; en ekonomik, en hızlı pazarlama aracından çok hızlı dönüşler alabilirsiniz.

Aşağıda 5 adımda Doğru E-Mail Marketing nasıl yapılır inceleyelim.

1)  Öncelikle E-Mail Marketing izinli mail adreslerinden oluşmalıdır. Eğer izinsiz bir mail adresine gönderim yaparsanız bu spam olacaktır. Ve bu da ürününüz veya markanız açısından pek hoş bir imaj yaratmayacaktır. Ayrıca yaptığınız bildirimlere unsubscribe (listeden ayrılma) özelliği ekleyin.

2) Hedef kitlenizi çok iyi seçmeniz gerekmektedir. Öncelikle ürün veya markanızın hedef kitlesine göre tercih yapmanız gerekmektedir. Cinsiyet, yaş, eğitim seviyesi, meslek gibi temel bilgiler hedef kitlenizi analiz etmenize yardımcı olacaktır. Örnek olarak, erkeklere topuklu ayakkabı satmaya yönelik bir gönderinin sonucu size pek bir yarar sağlamayacaktır. Hedef kitlenizi A/B testlerinden geçirerek mailing gerçekleştirin.

3) Konu başlığını etkin kullanmanız gerekmektedir. Gönderinin en önemli kısmı burasıdır. Netice itibari ile mailin ilk görünen kısmı konu başlığıdır. Çok uzun veya çok kısa olmamalıdır. Tamamında büyük harf kullanılmamalıdır. Net, açıklayıcı, hedef odaklı bir başlık kullanılmalıdır. Hedef kitlenizi sadece başlık metni ile yakalayabilirsiniz.

4) Tasarım kısmı ise olmazsa olmazdır. Karışık metinli, çok renkli gözü yoran tasarımlardan kaçınmalı, daha sade, basit, yalın bir dil, renk seçilmelidir. Gönderide çok fazla yazı olmasından ya da gönderinin tamamen resimden oluşmasından kaçınmalıyız. Tasarımımızın etkin olabilmesi için %30 metin – %70 resim oranı size yarar sağlayacaktır. Metinde net bir ifade kullanılması gerekirken, resimler de kaliteli ve sade olmalıdır.

5) Gönderinizin kimlere ulaştığı/ulaşmadığı, görüntülenme, tıklanma gibi bir çok farklı raporlama ve analiz ile müşterilerinizi daha iyi tanıyabilir, daha doğru E-Mail Marketing yapabilirsiniz. Raporlama ve Analiz kısmını ne kadar iyi tanımlayabilir ve uygulayabilirseniz gelecek gönderimlerinizde her zaman daha fazla sonuç alabilirsiniz.

Hedef kitlenize hitap eden, markanıza özel profesyonel çözümler için İzmir Reklam Ajansı "İlhanart Pazarlama Ajansı" olarak tüm sorularınıza cevap vermeye hazırız. Bize iletişim numaralarımızdan ulaşabilirsiniz.

Yorumlar