İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı
İzmir Reklam Ajansı

BESTE İMAMOĞLU

DİJİTAL PAZARLAMA UZMANI / 14.12.2020 15:48

İlhanart Blog

5 Adımda Google AdWords Kampanyanızı Optimize Edin

Google Ads, web sitenize etkili trafik çekmenize ve sunduklarınıza benzer hizmetler ve ürünler ararken ilgili müşterileri işletmenize tanıtmanıza yardımcı olan bir araçtır. Google Ads web sitesi trafiğinizi artırmanıza, daha fazla telefon araması almanıza ve mağaza ziyaretlerinizi artırmanıza olanak tanımaktadır. Google Ads reklamlarını başarılı bir şekilde optimize etmek, potansiyel müşterilerinize en direkt şekilde ulaşmanızı sağlamaktadır. Kampanyaları başarılı bir şekilde optimize ettiğinizde, kampanyanızın performansını artırabilirsiniz. Aşağıda, reklamlarınızın olabildiğince iyi performans gösterdiğinden emin olmanın yollarından bazıları verilmiştir.

1.Reklamlarınızı ve açılış sayfalarınızı optimize edin

 Optimizasyon söz konusu olduğunda önemli bir faktör, reklam harcamanızın yeterli tıklama almasını sağlamaktır. Başlığınız ve reklam metniniz, anahtar kelimeler ve arama yapan kişinin ihtiyaç duyduğu çözümle uyuşmalıdır. Arama yapan kişinin amacına ulaşmasına yardımcı olacak basit yöntemler aşağıda verilmiştir.

  • Tüketicilerin en çok dikkatini çeken ve harekete geçirenleri test etmek ve belirlemek için farklı reklam tekliflerini deneyebilirsiniz.
  • Promosyonunuzu açık ve öz yapın; müşterileriniz, reklamınıza tıkladıklarında ne bekleyecekleri hakkında genel bir fikir edinmelidir. Net bir harekete geçirici mesajla reklam başlığınızda hedeflenen anahtar kelimelerinizden en az birini ekleyin.

Açılış Sayfası (Landing Page) 

  • Alakalı 
  • Güvenilir 
  • İçinde gezinmesi kolay
  • Saygın olmalıdır.

 

 İki farklı açılış sayfası türünü karşılaştırmak için A/B testini deneyebilirsiniz. Birden fazla öğeyi değiştirirseniz, test yaparken neyin daha faydalı olduğundan tam olarak emin olamazsınız. Bir A/B testi gerçekleştirirken, iyileştirebileceğiniz birkaç şey vardır ve bunları denediğinizde sizin için en iyi olanı bulabilir ve dönüşüm oranınızı artırabilirsiniz.

2.Reklam uzantıları Ekleyin

 Uzantılar, ek bilgilerle reklamınızı genişletmenize yardımcı olacak ve potansiyel müşterilerinize işletmenizi seçmeleri için daha fazla neden sağlayacaktır. Reklam uzantılarını kullanmak, reklamınızın performansını ve sıralamasını iyileştirecektir. Bu, reklam uzantılarınızın kullanıcı deneyimi üzerindeki etkisini yansıtır ve reklamınızın daha görünür olmasını ve öne çıkmasını sağlar. Uzantı biçimleri arama çubuklarından, konum bilgilerinden, web sitenizin belirli bölümlerine giden bağlantılardan, ek metinden ve daha fazlasından oluşturulabilir. En iyi sonuçlar için reklam uzantılarınızı hedefinize göre seçin.

3.Negatif anahtar kelimeler ekleyin

 Arama sonuçlarında belirlenen kelimelerde reklamlarınızın görüntülenmesini engellemek amacıyla kullanılan bir anahtar kelime eşleme türü ve optimizasyon yöntemidir. Negatif anahtar kelime kullanımının en önemli sebebi, reklamlarınızın görüntülenmesini istemediğiniz anahtar kelimelerde görünmesini engellemektir. Bu, reklamlarınızla karşılaşan ve reklamlarınızı tıklayan kitleyi etkili bir şekilde daraltarak, yalnızca işletmenizi arama, konumunuzu ziyaret etme ve ya satın alma olasılığı en yüksek olan potansiyel müşterileri çekmenizi sağlar. Geliştirilmiş hedefleme size şunları sunar, 

  • Yatırım getirinizi maximuma çıkarmak (ROI).
  • Tıklanma oranlarını yükseltmek
  • Doğru hedef kitleye ulaşmak.
  • Maliyeti minimuma indirmek (TBM)

Zamanınızın bir kısmını negatif anahtar kelime araştırmasına ayırmak, hesabınızı daha güçlü ve daha alakalı bir konuma getirecektir.

4.Yeniden pazarlama Reklamlarını Aktifleştirin (Remarketing)

Bu Google Ads özelliği, arama ağındaki geçmiş ziyaretçileri hedeflemenizi sağlar. Eski ziyaretçileriniz Google’da ve Google’ın arama ortağı sitelerinde arama yaptıklarında, yeniden pazarlama reklamını karşılarına çıkartabilirsiniz. Yeniden pazarlama, gerçekten düşük bir maliyetle reklamınızı, sitenizi ziyaret eden birisinin önüne yeniden çıkaracaktır. Kullanıcıların, bir satın alma işleminden önce en az 7 kez ilgili web sitesini ziyaret ettiği düşünüldüğünde, yeniden pazarlama reklamlarının önemi ortaya çıkıyor. Karar anında reklamınızın müşterinin önünde olması, tercihini işletmenizden yana kullanmanızı sağlayabilir. Bu, satışlarınızı ve dönüşümlerinizi artırmanın basit ve etkili bir yoludur. 

5.Google Ad Manager Kampanyalarının Nasıl Optimize Edileceğine İlişkin Son İpuçları

Sonuç olarak, kampanyalarınızı yönetmek için zaman harcadığınızda, reklamınızdan alacağınız faydayı artırabilirsiniz. Örneğin, anahtar kelime hedeflemenizi güncellemek, satın almaya hazır daha fazla kullanıcıyla bağlantı kurmanıza yardımcı olacakken açılış sayfası deneyiminizde ince ayarlamalar yapmak dönüşümlerinizi artıracaktır. 

Hepimizin bildiği gibi profesyonel optimizasyon, artan satış potansiyeli anlamına gelir. Ancak, Google Ads kampanyalarınızı optimize ederken göz önünde bulundurmanız gereken iki önemli nokta vardır. Birincisi, optimize edilmiş kampanyalara sahip olsanız bile alışveriş yapanları kafa karıştırıcı veya alakasız içeriğe sahip, kullanıcı dostu olmayan web sitelerine gönderiyorsanız parayı boşa harcarsınız. Kalite puanınız düştükçe reklamınızın sıralaması düşer, tıklama başına maliyet (TBM) artar. 

Son olarak, Google reklamlarıyla tüm kanallarda yeniden pazarlamayı etkili bir şekilde gerçekleştirmek için her zaman sosyal medya reklamları ve e-posta pazarlaması gibi çapraz kanal pazarlama stratejilerini deneyebiliriz. Google Ads kampanyalarınızı profesyonelce optimize etmek için reklamlarınızı, hedeflemenizi ve mesajlarınızı markanıza ve hedef müşterinize uyacak şekilde test etmeniz ve ayarlamanız gerekir.

Hedef kitlenize hitap eden, markanıza özel profesyonel çözümler için İzmir Reklam Ajansı "İlhanart Pazarlama Ajansı" olarak tüm sorularınıza cevap vermeye hazırız. Bize iletişim numaralarımızdan ulaşabilirsiniz.

 

Yorumlar