İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı
İzmir Reklam Ajansı

BESTE İMAMOĞLU

DİJİTAL PAZARLAMA UZMANI / 01.12.2020 12:25

İlhanart Blog

Neden Twitter Reklamları?

Twitter, günümüzün dijital çağında trafiği artırmak ve potansiyel müşteriler yaratmak için muhteşem bir pazarlama kanalı olma potansiyeline sahiptir. Aslında, Twitter kullanıcılarının % 63'ü, sevdikleri küçük işletmeleri takip etmektedir.

Amazon ve Google gibi en büyük markaların Twitter hesaplarının büyük takipçileri var. Ve tabii ki Twitter, ABD Birleşik Devletleri Başkanı gibi dünyanın en kuvvetli insanları da dahil olmak üzere yüz milyonlarca insan için bir iletişim noktasıdır.

Her gün yüz milyonlarca tweet atıldığı için, organik gönderinizin tüm gürültü içinde kaybolması kolaydır. Twitter'da mevcut olan fazla bilgi, daha fazla marka bilinci oluşturmaya çalışırken, küçük bir firmanın yararına olabilir. Doğru metotları kullanmış olduğunuz sürece, Twitter reklam tanıtımlarına yatırım yapmak işinize çok yardımcı olacaktır.

Twitter reklam tanıtımları, size markanızın hedef kitlesinde bulunan milyonlarca insana ulaşma fırsatı verebilir. Bu kişilere ulaştığınızda, işletmenizin potansiyel müşterilerinize direk olarak erişimini sağlamış olursunuz. Bu, işletmeniz için daha fazla potansiyel müşteri, trafik ve daha fazla dönüşüm manasına gelir.

Bu sebeple bu blogda, markanızın daha fazla görünmesini sağlamak ve işinizi büyütmek için Twitter'ı nasıl kullanabileceğiniz hakkında size bazı faydalı ipuçları vermek istiyoruz.

Neden Twitter Reklamları?

Henüz Twitter'ı kullanmıyorsanız, sahneye atlamanın zamanı gelmiş olabilir. Ancak bazen tweet atmaktan ve yalnızca Twitter'da olmaktan bahsetmiyoruz.

Çünkü reklam yayınlamakla tweet atmak arasında fark var. İkisi farklı sonuçlar verebilir. Özellikle bu platformdaki tanıtım reklamlarından bahsediyoruz. Bununla kastettiğimiz, Twitter reklamları pek çok küçük işletme için uygun bir pazarlama ve reklam kanalı olabileceğidir.

Twitter'ın Facebook, Instagram ve Google gibi büyük pazarlama kanalları kadar etkili olmadığını kabul etmeliyiz. Ancak bu, çalışamayacağı ve muhteşem sonuçlar üretemeyeceği manasına gelmez.

Aslında, Twitter reklamları, bu diğer platformların hiçbirinde bulamayacağınız bazı benzersiz reklam hedefleme fonksiyonları sunar. İşte bu sebeple Twitter reklamlarına yatırım yapmanın küçük işletmeniz için muhteşem bir yatırım olabileceğine inanıyoruz.

Bu, Twitter reklamlarının yapabileceklerinin sadece başlangıcıdır. Bugün Twitter reklamlarının küçük işletmelere fayda sağlayabilmesinin pek çok başka sebebi var.

Bununla beraber, Twitter reklamlarını kullanmak için ilk sebebimizle devam edelim.

Performans için Ödeme Yaparsınız

Tweet'lerinizi Twitter'da paylaştığınızda, sadece pazarlama hedefinize ulaştığınızda ödeme yapmanız gerekir. Bu, pazarlama bütçeniz üstünde çok büyük bir etki yaratabilir ve reklam harcamanızı genel itibari ile daha etkili hale getirebilir.

Diğer platformlar, sonuç alsanız da almasanız da reklam yayınlamak için sizden ücret alır. Bu durumda, size hiçbir sonuç vermeyen bir reklam için ödeme yaparsınız. Twitter'da hedefiniz daha fazla internet sitesi tıklaması almak ya da yalnızca daha fazla Twitter takipçisi almaksa, sadece insanlar arzu ettiğiniz işlemi yaptığında ödeme yaparsınız. Dolayısıyla, Twitter'da bir uygulama yükleme kampanyası yürütürseniz, sadece uygulamanızı başarı ile yükleyen kişiler için ödeme yapmanız gerekir.

Twitter'ın da belirttiği gibi, hedef tabanlı fiyatlandırma, sadece pazarlama hedeflerinizi etkileyen sonuçlar için ödeme yapmanızı sağlar. Bu da elbette herkesi bir kazan-kazan durumuna sokar çünkü Twitter, riskin bir kısmını üstlenmektedir.

Bu, onu daha çekici bir seçenek haline getirir, ancak yine de dönüşecek doğru kitleye ulaştığınızdan emin olmak sizin işiniz. Aksi takdirde, reklamlarınız o kadar etkili olmayacak ve reklam bütçenizi boşa harcayacaksınız.

Anahtar Kelime Hedefleme

Twitter reklamlarıyla ilgili bir sonraki özellik, anahtar kelime hedeflemesidir. Twitter'ı Facebook gibi diğer sosyal ağ reklam platformlarından benzersiz kılan da budur.

Facebook, belirli kitleleri hedeflemenize izin verir, ancak belirli arama kelimeleri hedeflemenize izin vermez. Twitter'daki bu özgünlük, tüm gürültüyü kesmenize ve hedef kitlenize çok daha yakın olmanıza olanak tanır.

Son yedi gün içerisinde Tweetlerinde belirli bir kelime ya da hashtag kullanmış bireyleri hedefleyebilirsiniz. Ve son yedi gün içerisinde belirli kelimeleri içeren tweet'lerle etkileşimde bulunan bireyleri bile hedefleyebilirsiniz.

Diyelim ki, yerel bir pizza restoranı işletiyorsunuz ve aklında pizza olan insanları hedeflemek istiyorsunuz. Varsayımsal olarak, sadece birisi pizza anahtar kelimesinden bahsetmiş ya da onunla etkileşim kurmuşsa, o kişiye gösterilecek bir Twitter reklamı yayınlayabilirsiniz. Ayrıca, hedeflemenizi belirli Posta Kodunuza ve özel alanınıza göre daraltabilirsiniz.

Artık Facebook reklamları bunu yapmanıza izin vermiyor. Facebook reklam yöneticisinde, anahtar kelimelere göre hedefleme yapamazsınız, en temel hedefleme seçenekleriniz ilgi ve davranışlara dayanır. Bu sebeple, Facebook’taki kitleniz, Twitter'daki kadar dar bir kitle değildir.

Fakat iki platformun da faydası farklı olduğu için, daha da iyi neticeler elde etmek için kesinlikle platformları kombinasyon halinde kullanmalısınız.

Tweet Etkileşim Hedefleme

Twitter reklamlarının üçüncü önemli özelliği tweet etkileşim hedeflemesidir.

Yeniden hedefleme, Google reklam tanıtımlarında kullanılabilen bir özelliktir. Ve muhtemelen o web sitesini ziyaret ettikten sonra bir web sitesindeki açılır pencereden bir reklamı fark etmişsinizdir. Twitter'da da aynı şekilde çalışır ve başka hiçbir sosyal ağ platformu size bunu yapma gücü vermez.

Tweet'lerinizi yakın zamanda gören ya da onunla etkileşim kuran kişilere yeniden pazarlama yapabilirsiniz.

İnsanların daha sık gördükleri markalarla etkileşim kurma olasılığı daha yüksektir. Bunun reklam hatırlanabilirliğiyle çok ilgisi vardır ve sık karşılaştığınız markalarla daha fazla etkileşimde bulunmak daha kolaydır.

Ve bu Twitter reklamları için faydalı bir durumdur, çünkü içeriğinizle gerçekten ilgilenen bireyleri tekrar hedefleyebilirsiniz. Bu, pazarlamanızı daha etkili hale getirir ve size dönüşümü daha hızlı yapma fırsatı sunar.

İnsanlar işletmenizi yeteri kadar gördükten ve firmanızın farkına vardıktan sonra, arzu ettiğiniz işlemi yapmalarını sağlamak daha kolaydır.

Düşük TBM

Şimdi, Twitter reklamlarını kullanırken göz önüne alınması gerekli olan dördüncü ve son şeyden bahsedelim, bu da düşük tıklama başı maliyetidir.

Bahsettiğimiz tüm bu özelliklere baktıktan sonra, muhtemelen "Twitter reklamları pahalı olmalı" diye düşünüyor olabilirsiniz. Twitter reklamlarının düşük bir tıklama başı maliyete sahip olduğunu bilmek sizi şaşırtabilir. Maliyet, Facebook reklamlarında görmüş olduğumuz ortalama maliyetten 5 ila 10 kat daha azdır. Bunun sebebi muhtemelen Twitter'daki rekabetin Facebook'a kıyasla çok daha düşük olmasıdır.

Çoğu sosyal ağ reklam platformundaki fiyat, bir açık artırmaya dayanmaktadır. Bundan dolayı tıklama başı maliyet diğer platformlarda daha yüksektir.

Twitter kalabalık bir platformdur ve çok sayıda takipçiniz olsa bile bu onlara her gün ulaştığınız manasına gelmez. Ancak Twitter'da Facebook'tan daha az kullanıcı olduğu ve genel itibari ile daha az reklam veren olduğu için, daha az maliyetle de dönüşümü yüksek reklamlar çıkabilme şansınız yüksektir.

Bununla beraber, daha çok insan Twitter reklamlarının gücünün farkına vardıkça, çoğu platformdaki çoğu reklam maliyeti gibi maliyet artmaya devam edecektir.

Sonuç

Özetle, Twitter reklamları işletmenizi pazarlamak için faydalı platformlardan biri olabilir. Pek çok olasılık vardır ve eğer yaratıcı bir pazarlamacıysanız, pazarlama hedeflerinize ulaşmak için Twitter'dan yararlanabilirsiniz.

Bugünlerde birçok büyük marka, izleyicilerine görünür olmalarına ve hatta onlarla gerçek bağlantılar kurmalarına yardımcı olmak için Twitter'ı kullanıyor.Gördüğümüz en büyük dezavantaj, sadece Twitter kullanabilen insanları elde etmenizdir. Ancak bu, işe yarayan niş bir kitle bularak muhteşem bir getiri elde edemeyeceğiniz manasına gelmez. Bunu yaptığınızda, Twitter reklamlarının gerçekte ne kadar etkili olduğunu göreceksiniz.

Twitter'ı bir kitle oluşturmaya başlamak için bir yer olarak kullanabilir ve ardından zamanla diğer platformlara yatırım yapabilirsiniz. Bu şekilde işletmeniz, nerde olurlarsa olsunlar doğru kişilere ulaşmak için en fazla fırsata sahip olur.

Twitter'da reklam tanıtım hazırsınız, ancak nerden başlayacağınızı bilmiyorsanız, hedef kitlenizin ilgisini çekecek ve harekete geçmeye hazır hale getirecek Twitter reklamlarını tasarlamanıza yardımcı olabiliriz.

Hedef kitlenize hitap eden, markanıza özel profesyonel çözümler için İzmir Reklam Ajansı "İlhanart Dijital Pazarlama Ajansı" olarak tüm sorularınıza cevap vermeye hazırız. Bize iletişim numaralarımızdan ulaşabilirsiniz.

Yorumlar