İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı
İzmir Reklam Ajansı

MELİS KARAÇAM

SOSYAL MEDYA UZMANI / 17.12.2020 15:47

İlhanart Blog

4 Adımda Pazarlama Kampanyanızı Destekleyin: PR Stratejileri

Dijital varlığınızı büyütmek ve işinizi geliştirmek istiyorsanız, PR stratejisinizi dijital pazarlama kampanyanıza entegre etmek çok önemlidir. Geleneksel PR yöntemleri güncelliğini yitirmektedir. İşletmenizin geleceği için, dijital dünyaya ayak uydurup değişime açık olmalısınız. Günümüzde, büyümenin yolu dijitalden geçiyor. Çoğu işletme için bunu kabul etmek hala zor olsa da, dijitale geçilip doğru stratejiler uygulandığında sonuç buna değecektir. 

Bu makale, size dijitale geçtikten sonra ileriye dönük olarak benimsemeniz gereken bazı temel PR stratejileri hakkında ayrıntılı bir fikir verecektir.

PR stratejisi nedir? 

PR stratejisi, belirli bir yolu planlamak ve sunmak için gerekli yapıyı sağlar. PR stratejisi, bir hedefe ulaşılmak için net bir yön verecektir. Bir PR stratejisi, teknolojik desteği, insan kaynaklarını ve iş hedeflerinizin tamamlanmasına giden sürece yardımcı olacak hemen hemen her şeyi içerir. Bu durumda, etkili bir dijital pazarlama stratejisi, mükemmel sonuçlar elde etmenize olanak tanıyacaktır.

1.Sorunsuz Bir Halkla İlişkiler yürütün

Kullanıcı dostu bir web sitesi oluşturun. Yavaş ve ilgisiz bir web sitesi, potansiyel müşterileri uzaklaştıracaktır. Bir web sitesinin yüklenmesi, birkaç saniyeden daha uzun sürmemelidir.

Müşterilerinizin kolayca etkileşim kurabileceği bir web sitesi oluşturmak çok önemlidir, web sitesi potansiyel müşterilerinizle iletişim kurmak için kullandığınız ana sistemlerden biridir. İster bir siparişi işliyor olun, ister müşteri sorgularını canlı sohbet yoluyla çözüyor olun, etkileşiminizin çoğu web siteniz aracılığıyla yapılır.

İşletmelerin müşteri etkileşimine bu kadar değer vermesinin nedeni, sunduğu yapıcı geri bildirimlerdir. Standart bir web sitesinde müşterilerin iletişime geçmesini sağlamak için en az bir iletişim sekmesi olmalıdır.

2.Sosyal Medyada Müşteri Erişiminizi Genişletin

PR stratejinizi sosyal medyada kullanmak, online olarak daha fazla potansiyel müşteriye ulaşmanızı ve mevcut müşterilerle ilişkinizi sürdürmenizi sağlayacaktır. 

Tutarlılık başarının temel itici gücüdür. Sosyal medyada hedefiniz için bir strateji yürürken, devamlılık sağlamamanız durumunda müşterileriniz sıkılır ve sizi unutur. Düzenli bir gönderi programı oluşturmaya çalışın, müşterilerinizle gönderileriniz ve doğrudan DM’ler aracılığıyla genel bir düzeyde iletişim kurun. Müşteri ilişkilerinizi sürdürmek zordur ve genellikle ihmal edilebilirler, onlarla iletişim kurmaya özen gösterin.

3.İnternetteki İtibarınızı Koruyun

Bir dijital pazarlama kampanyası yürüttüğünüzde olumsuz incelemeler kaçınılmazdır. Olumsuz yorumlarınıza yanıt verme şekliniz, işletmenizin itibarı için önemlidir. Saygılı ve profesyonel bir şekilde iletişim kurmak, zarar görmüş bir müşteri ilişkisini onaracaktır. Olumsuz müşteri yorumlarına verdiğiniz profesyonel ve yardımcı cevaplar, bunları okuyan potansiyel müşterinize güven sağlayacaktır. Olumsuz yorumlara doğru yanıt verirseniz, daha fazla satış yapıp müşteri tabanınızı genişletememeniz için hiçbir neden yoktur.

PR Çalışmalarınızın Başarısını Ölçün

Dijital bir PR stratejisi, analitik ölçümler ve verilerle, bir dijital pazarlama kampanyasına çok benzer bir şekilde ölçülür. Bunların tümü çeşitli online araçlar kullanılarak toplanır ve analiz edilir. Dijital PR stratejisi başarısı ölçüm araçlarından en iyisi,

Google Analytics

Google Analytics , dış kaynaklardan (Google arama dışında herhangi bir şey) gelen site ziyaretlerini “yönlendirme trafiği”nde izler. Sosyal medya ile müşteri erişiminizi genişletmeye çalışırken, müşterilerin geldiği konumu takip edebilirsiniz.

Dijital PR stratejilerine yatırım yapmak ve geleneksel yöntemlerin dışına çıkmak, dijital pazarlama kampanyanızı muazzam bir şekilde tamamlayacaktır.

Yukarıdaki stratejiler sadece basit ve uygulaması son derece kolay değil, aynı zamanda uygulamasından keyif de alacaksınız. Müşterilerle online etkileşimde bulunmanın, ihtiyaçlarını karşılamanın ve onları mutlu etmenin her etmeyi hedeflemek, markanızı oluşturmaya başlamanın en etkili yolu.

Yukarıdaki stratejilerin başarılı olabilmesi için yönetilmeleri gerekir. Google Analytics gibi dijital araçları kullanmak, PR çabalarınızda sizi döngüde tutacaktır.

Hedef kitlenize hitap eden, markanıza özel profesyonel çözümler için İzmir Reklam Ajansı "İlhanart Dijital Pazarlama Ajansı" olarak tüm sorularınıza cevap vermeye hazırız. Bize iletişim numaralarımızdan ulaşabilirsiniz.

Yorumlar