İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı
İzmir Reklam Ajansı

BESTE İMAMOĞLU

DİJİTAL PAZARLAMA UZMANI / 20.11.2020 18:23

İlhanart Blog

Google'da Negatif Yorumları Kaldırmanın 9 Yolu

Tüketicilerin %93'ü yerel bir işletme hakkında karar vermeden önce müşteri yorumlarını okuyor. Potansiyel müşterilerin %40'ının bir marka hakkında çevrimiçi bir karar vermesi için sadece 1-3 inceleme gerektiğinden yorumlarınızın işletmenizi olumlu ve doğru bir biçimde yansıtması her zamankinden daha önemlidir. Öyleyse bir işletme, sahte ve olumsuz yorum içermediğinden emin olmak için ne yapabilir?
Her incelemenin değerli olduğu bu dönemde, olumsuz Google incelemelerini kaldırma ve çevrimiçi itibarınızı etkili bir biçimde yönetme yeteneği, özellikle yerel işletmeler için çok önemlidir. Bu sebeple işletme sahipleri sık sık "Google'daki kötü bir yorumu kaldırabilir miyim?" diye soruyorlar. Neyse ki Google'ın; bir firmanın kötü, olumsuz ve sahte yorumları listelerinden kaldırmasına izin veren 9 ihlali vardır. Bir marka, Google'ın İnceleme Politikası’nı ihlal eden yorumları kaldırarak puanlarını iyileştirebilir, sıralamalarda yükselebilir ve sonuçta daha fazla müşteriyi iş yerlerini ziyaret etmeye ikna edebilir.

1. Spam ve Sahte İçerik

Çevrimiçi dizinler,  sahte incelemeler bırakan insanlara karşı sert önlemler almaya başladı. Daha geçen yıl bir İtalyan, TripAdvisor'da sahte yorumlar bıraktığı için dokuz ay hapse ve para cezasına çarptırıldı.

Çoğu yerel arama dizininde, sahte incelemelerin yerel işletme listelerinde yayınlanmasını engellemeye çalışan otomatik filtreler bulunur, ancak bazıları hala çatlaklardan kaçıyor gibi görünmektedir. Bu gibi durumlarda yorumları doğrudan Google'ın dikkatine sunmak için işaretleyebilirsiniz. Sahte bir incelemeyi tespit etmek için saçma kullanıcı adları, sahte/insan olmayan avatarlar, aynı kişi tarafından farklı işletmeler için bırakılan neredeyse aynı incelemeler gibi işaretleri arayın.

2. Aynı Kişiden Çok Sayıda Olumsuz Yorum

Bazen bir kişi, aynı işletme için birden fazla yorum bırakmak üzere birden çok Google hesabı kullanır. Arkadaşlarından hesaplarını kullanmalarını isteyebilir veya birden fazla sahte hesap oluşturabilirler. Ancak bir işletmeyle ilgili birden çok olumsuz yorum bırakmak için birden çok hesap kullanmak Google'ın inceleme kurallarına aykırıdır ve kaldırılmak üzere işaretlenmelidir.

3. Uygunsuz İçerik, Küfür ve Irkçı Terimler

Bir incelemede uygunsuz içerik, küfür veya ırkçı terimlerin herhangi bir şekilde kullanılması, içerik kaldırma gerekçesidir. Buna müstehcen içerik, saldırgan içerik, nefret söylemi, taciz ve zorbalık da dahildir. Google'ın içerik politikası, bu içeriği incelemelerle sınırlayan birçok farklı yönergeden oluşur.

4. Rakiplerden Aldatıcı İncelemeler

Bazen işletmeler, yerel arama sonuçlarında rakiplerini yenmek için sert önlemler alır. Bazen bu, bir rakibin çevrimiçi itibarına zarar verme girişimlerine neden olabilir. Aynı sektördeki ve aynı alandaki işletmeler, bir kişiden kötü yorumlar alırken aynı kişi bir rakibe övgü dolu bir yorum bırakıyorsa bu genellikle incelemelerin arkasındaki kişinin rakip olduğunun bir işaretidir.

5. Yanlış Yorumlar

Bir müşterinin açıkça ancak yanlışlıkla yanlış işletmeler için yorum bıraktığı bazı durumlar olmuştur. Bunu fark etmek kolaydır çünkü bunlar, işletmenizin yaptıklarıyla tamamen ilgisi olmayan ürün veya hizmetlere atıfta bulunur. Bu durumda yoruma yanıt verip kibarca onlardan yorumu kaldırmalarını isteyebilir veya Google ile incelemeye itiraz edebilirsiniz.

6. Ziyaret Edilmeyen Yere Yorum Bırakmak

Çok konumlu bir işletmeniz varsa kötü bir deneyim, bir müşterinin markanın itibarına bir bütün olarak zarar verme isteğiyle tüm mecralarda kötü yorum yazmasına sebep olabilir.

Google'ın inceleme yönergeleri, sadece gerçek müşteri deneyimi yaşadığınız bir işletme konumu için yorum bırakabileceğinizi belirtir. Bir müşterinin aynı gün içinde birden fazla yeri ziyaret etmesi ve her konumda aynı olumsuz deneyimi yaşaması pek olası değildir. Bir başka iyi ipucu, kullanıcının konumu ile işletmenin bulunduğu konumdur. Örneğin, kullanıcı Florida'daysa ancak aynı birkaç gün içinde Ohio ve Teksas'taki bir konum hakkında yorum yazmışsa Google bunu fark edebilir.

7. Çalışan İncelemeleri

İnceleme ister iyi ister kötü olsun, mevcut ve eski çalışanların yorumları Google'ın "Çıkar Çatışması" bölümü altındaki inceleme kurallarını doğrudan ihlal eder. Bu, aynı zamanda çalışanların rakipleri hakkında yorum yayınlamalarına da izin verilmediği anlamına gelir.

8. Gerçek Bir Deneyimle Alakalı Olmayan Yorumlar

Dijital medya, haberlerin ve diğer hikayelerin dağıtımını sağlar. Ancak bu, mağazanız veya konumunuz ile ilgili bir haber makalesinin veya hikayesinin konusu olursa ülkenin her yerinden insanlardan yorumlar almaya başlayabileceğiniz anlamına gelir. Sorun, bu kişiler haber hikayeleri hakkında yorum yaptığında, fikirlerini dile getirdiklerinde, kişisel söylenmelerde bulunduklarında ortaya çıkar. İncelemeler, yalnızca müşteri deneyimlerine dayanan içerik barındırmak içindir; Bu, konu dışı veya deneyimle ilgisi olmayan herhangi bir şeyin Google'ın inceleme yönergelerine aykırı olduğu anlamına gelir.

9. Uygunsuz Resimler

İnsanlar fotoğraf biçiminde yorum gönderebilirler. İncelemelerdeki metin için geçerli olan yönergelerin çoğu, incelemelerle birlikte yüklenen herhangi bir görsel içerik için de geçerlidir. Görüntüler, yalnızca müşterinin incelemeyi bıraktığı gerçek yerde yaşanan deneyimleri tasvir etmelidir.

Kaldırma İçin Bir Google İncelemesi Nasıl İşaretlenir?''

Google'ın hizmet şartlarını ihlal eden yorumlar için:

1. Google Maps’i açın ve işletmenizin yerini arayın.

2. Tüm işletme incelemelerinizi görüntülemek için tıklayın. "Tüm İncelemeler"i seçin.

3. Kaldırmak istediğiniz yorumun sağ üst köşesindeki üç noktayı tıklayın ve "Uygunsuz olarak işaretle"yi seçin.

4. "Politika İhlalini Bildirin" formunu doldurun ve gönderin.

İftira veya telif hakkı ihlalleri gibi geçerli yasaları ihlal eden incelemelerin kaldırılması için yasal bir kaldırma talebi gönderin. Sayfadaki talimatları izleyin. Google, yasal kaldırma sürecinde size yol gösterecektir.

Google İncelemeyi Kaldırmazsa Ne Yapmalı?

Bazen inceleme, Google'ın inceleme politikasını ihlal etmekle ihlal etmemek arasındaki ince bir çizgide bulunur. Google incelemeyi kaldırmazsa olumsuz incelemeye yanıt vermeniz önemlidir.

Negatif Google Yorumlarına Nasıl Cevap Verilir?

Geri bildirimleri için onlardan özür dileyin ve teşekkür edin (Olumsuz incelemeler, şirketlerin mevcut iş uygulamalarını iyileştirmek için değişiklikler yapmasına yardımcı olur.). Tatmin edici olmayan deneyim için özür dileyin ve dürüst geri bildirimde bulundukları için onlara teşekkür edin.

Uygun şekilde yanıt verin (Konuşmanın herkese açık olduğunu unutmayın. Asla müşteriyi suçlamayın veya onlarla tartışmaya çalışmayın.

Sohbete çevrimdışı davet edin.). Herkese açık bir inceleme sitesinde mutsuz bir müşteriyle ileri geri gitmeyin. Bir daha yaşanmamasını sağlamak için daha fazla ayrıntı isteyin ve müşteri hizmetleriyle iletişime geçebilmeleri için iletişim bilgilerini sağlayın.

Kısa ve Tatlı -Kesinlikle gerekenden fazlasını söylemeyin. Buradaki fikir, incelemeyi olabildiğince çabuk ve kibarca ele almaktır.-

Sahte İncelemelere Nasıl Cevap Verilir?

Soğukkanlılığınızı koruyun (Sakin olun. Onlara saldırmayın, bu incelemeye hak ettiğinden daha fazla dikkat çekmek istemezsiniz.).

Durumu açıklığa kavuşturun (Bu incelemeyi yapan kişi, mağazanızın bulunduğu yerde etkileşim gerçekleşmediyse bunu netleştirdiğinizden emin olun.). O kişiyle iş yapma kaydınızın olmadığını söyleyin.

Onu kaldırmalarını isteyin -inceleme yapan kişiden sahte incelemeyi kaldırmasını istemek zarar vermez-. Bazen insanlar sahte bir inceleme yazmaktan pişman olurlar ve siz bunu dikkatlerine sunduğunuzda onu kaldırırlar.

Yorumlarınızı İzlemek İçin Bir Araç Kullanın

Olumlu, olumsuz veya sahte tüm incelemelerinizin başında kalmanın en iyi yolu, tüm incelemelerinizi izleyen bir araç eklemektir. Bu, olumsuz ve sahte yorumlardan haberdar olmanıza yardımcı olur, böylece onlara yanıt verebilir veya kitlelere ulaşmadan önce onları işaretleyebilirsiniz. Chatmeter'in inceleme izleme ve iş akışı araçları; her incelemeyi belirlemeyi, iletmeyi ve yanıtlamayı kolaylaştırır.

Google yorumları hakkında profesyonel destek almak için bize ulaşabilirsiniz.

Yorumlar