İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı
İzmir Reklam Ajansı

MELİS KARAÇAM

SOSYAL MEDYA UZMANI / 15.12.2020 09:57

İlhanart Blog

YAPMAMANIZ GEREKEN 7 SEO HATASI

SEO (arama motoru optimizasyonu), günümüz dünyasında bir markayı büyütmeye yönelik atılacak adımların en doğrularındandır. Google, web sitesi ziyaretlerinin yaklaşık %35'ini ve sosyal medya verilerinin yaklaşık %26'sını trafiğe dahil ediyor. Doğru SEO stratejisi, önemli miktarda site trafiği oluşturmaktadır. Ve nihayetinde, şirketinizin dönüşümlerinde olumlu bir etki görmesine yardımcı olacaktır. Ancak dijital pazarlama, birçok faktörü içinde bulunduran ve sürekli değişen bir sektör olduğundan birçok marka, kendilerine zarar verebilecek SEO hataları yapıyor. Aşağıda en yaygın hatalardan bazılarını sizler için derledik.

Yerel Aramaya Odaklanmamak

İşletmeniz öncelikle belli bir coğrafi bölgeye hizmet veriyorsa yerel arama çok önemlidir. Öncelikle, Google My Business sayfanızdan yararlı bilgilerin ve fotoğrafların olabildiğince güncellendiğinden emin olun.

 Ayrıca şirketinizi Google Rehber, FourSquare ve diğer şehir tabanlı dizinlerde de listeleyebilirsiniz. Bunun dışında, yalnızca başlangıç sayfanızda değil, web sitenizin tamamında o yere özgü anahtar kelimeler ekleyerek yerel arama için sayfa içeriğinizi optimize edebilirsiniz.

 Yerel arama listeleri ve bunların harita listeleri üzerindeki etkisi birçok şirket için önemlidir. Tüketici hizmetleri, yerel arama listeleri üzerinde daha derin bir çalışma düzeyine ihtiyaç duyar.

Sitenizde Kopya Metinlere Yer Vermek 

Yinelenen metin, yaygın bir SEO hatasıdır. Google, sürekli olarak algoritmasını güncellemeye devam ediyor. Çoğu kişi, diğer sitelerden içerik kopyalamanın yanlış olduğunun farkında olsa da birçok marka yine de web sitelerinin birden çok sayfasında aynı metni kullanıyor. Arama motorları, orijinal ve değerli içeriğe sahip sitelere öncelik vermek için yinelenen içeriğe sahip olanları cezalandırma eğilimindedir.

Başlık, Meta Etiketleri ve Alternatif Görsel Metnini Atlamak

Başlık ve meta etiketleri, birçok markanın atladığı kritik SEO faktörüdür. Bunları özelleştirmezseniz otomatik olarak oluşturulurlar. Bu, Google arama sonuçlarında karışık metinlere neden olabilir. 

 Sitenizdeki herhangi bir görsel için alt metin ile alakalı arama terimleri eklemek iyi bir fikirdir. Bu etiketler web sitenizdeki ziyaretçiler tarafından görülemeyecektir. Arama botları bunları okuyup, metni uygun şekilde dizine eklemek için kullanır. Alt metin, arama motorlarının görsel arama sonuçları geliştirmesine de yardımcı olur.

Bağlantı Metnini Uyarlamamak

SEO açısından bakıldığında, bağlantı metnini (hiper bağlantılı kelimeler) uyarlamayı ihmal etmek, kaçırılan başka bir fırsattır. Çoğu web sitesi, etkili ve harekete geçirici mesaj olabilecek “buraya tıklayın” veya “bu bağlantıyı kullan” gibi genel bağlantı metni kullanır. Bununla birlikte, metne bazı alakalı anahtar kelimeleri dahil etmelisiniz.Örneğin, bir peyzaj şirketi için, içerikteki bağlantı metnini “Teklif Alın” yerine “Konut Çevre Düzenlemesi için Fiyat Teklifi Alın” şeklinde genişletmeyi düşünün.

 Harici bağlantıları kullanırken de aynı fikri takip edin. Bağlantı metnini uyarlamak, organik arama sıralamanızı yükseltebilir.

Aktif Sosyal Medya Sayfalarına Sahip Olmamak

 Dünya nüfusunun yarısından fazlası sosyal medyayı kullanıyor. İnsanların %70'e yakını, çeşitli sosyal medya platformlarında günde ortalama 2,5 saatten fazla vakit geçiriyor. Sosyal medya sadece kişisel hayatımızın önemli bir parçası değil, aynı zamanda işletmeniz için önemli bir dijital pazarlama aracıdır. Google ve diğer arama motorları, alaka düzeyi ve popülerlikle ilgili sayfa dışı sinyaller gönderen markaların sosyal medya sayfalarından bilgi alır. Modern dijital çağda, Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, YouTube ve Pinterest gibi hesaplara sahip olmak ve sayfalarınızı güncel tutmak önemlidir. Sık sık içerik paylaşımında bulunup, sosyal medyanıza reklam verip, kitlenizle düzenli olarak etkileşim kurmalısınız.

Video Pazarlamasını Yok Saymak

2022'ye kadar videoların, e-ticaret internet trafiğinin %80'inden fazlasını oluşturması bekleniyor. Ayrıca Google, YouTube’un sahibidir ve arama sonuçlarında genellikle videolara öncelik verir. Söylemeye gerek yok, videolar pazarlamanın geleceğidir. Pazarlamanızda videolara yer vermemek bir CEO hatasıdır.

 Video oluşturmak sizin için fazlaca bir çaba gerektiriyorsa, kısa animasyonlar, sosyal medya videoları, nasıl yapılır videoları ve bilgilendirici videolar çok büyük prodüksiyonlar gerektirmeden dijital pazarlama stratejinize bir destek sağlayabilir.

SEO Uygulamalarında Güncel Bilgiye Sahip Olmamak

Bahsettiğimiz gibi dijital pazarlama son derece dinamik bir alandır ve yenilenen SEO uygulamalarına ayak uyduramamak markanıza zarar verebilir. Google, algoritmasını yılda yüzlerce kez günceller ve her yıl birkaç kez büyük güncellemeler yapar. Benzer şekilde, sosyal medya platformları yılda defalarca güncelleme yayınlar.

 Pazarlama stratejinizde, en son güncellemeleri hesaba katmalı ve kendinizi sürekli olarak yenilemelisiniz. Bir dijital pazarlama ajansıyla çalışmak, işletmeniz için en iyi çözümdür. Pazarlama stratejinize en güncel SEO stratejilerini ve iç görülerini uygulayacak bilgili bir strateji uzmanı ekibiyle çalışmalısınız. Hedef kitlenize hitap eden, markanıza özel profesyonel çözümler için İzmir Reklam Ajansı "İlhanart Dijital Pazarlama Ajansı" olarak tüm sorularınıza cevap vermeye hazırız. Bize iletişim numaralarımızdan ulaşabilirsiniz.

 

 

Yorumlar