İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı
İzmir Reklam Ajansı

BESTE İMAMOĞLU

DİJİTAL PAZARLAMA UZMANI / 03.11.2020 11:01

İlhanart Blog

Pazarlama Stratejisinin Şartlarını Tanımlama

Pazarlama Stratejisinin Şartlarını Tanımlama

Pazarlama stratejisi nedir? Temel olarak bir pazarlama stratejisi, satış etkinliğinizin tüm yönlerini analiz eder ve tüm bölümlerin neler olduğunu bilmesi için onu birleştirir. Bu nedenle bir pazarlama stratejisi, organizasyonun mevcut kaynaklara odaklanmasına ve satışları artırmak ve rakipler üzerinde kaldıraç elde etmek için bunları mümkün olan en iyi şekilde kullanmasına olanak sağlayan süreçtir.

İş hedeflerini belirlemeden önce hiçbir pazarlama stratejisi başlayamaz . Bunlar örgütün uzun vadeli hedefleridir, yani önümüzdeki beş yıl içinde kendini görmek istediği yer diyelim. Tabii ki her pazarlama planı için de iş hedefleri olacak.

Pazarlama stratejisinin bir başka yönü, Ürün, Fiyatlandırma, Yer ve Promosyona ayrılabilecek pazarlama karmasıdır.

 

Neden bir pazarlama stratejisi oluşturmalısınız?

Başlangıç ​​olarak, pazarlama stratejisi kuruluşlar arasında uyum yaratılmasına yardımcı olur. Kurumsal verimlilik artar, çünkü herkes aynı sayfadadır. Böylece, ürün geliştirme ekibi en alakalı pazarlama mesajı ile gelmek için reklam departmanıyla el ele gider. İşte pazarlama stratejileri geliştirmenin üç ek avantajı:

1. Dağıtım Daha Verimli Olur

Pazarlama stratejiniz yürürlüğe girdikten sonra, hedef müşterilerinizin kim olduğu ve hangi fiyat aralığını sunabileceğiniz gibi tüm gerekli bilgileri bilirsiniz. Bu, en etkili dağıtım yolunu belirlemenize yardımcı olacaktır. Örneğin, daha genç bir demografiye hizmet veriyorsanız PayPal ve kredi kartları gibi hizmetleri kullanarak cep telefonları ve tabletler için satın alma seçenekleri sağlamanız gerekir. Aslında, müşterilerinize kolay alışveriş yöntemleri sunmak, satışları artırmak ve müşteri sadakatini artırmak için harika bir yoldur.

2. Marka İmajını Oluşturmak

Dünyadaki hiçbir işletme, sağlam bir marka imajı olmadan uzun süre hayatta kalamaz ve bu, bir pazarlama stratejisinin size yardımcı olduğu başka bir özelliktir. Medya satın alırken ve reklamlarınızı marka imajınıza uygun olmayan platformlara yerleştirirken çok fazla reklam harcıyorsunuz. Bir marka imajı geliştirirken, her web sitesine ve elinize alabileceğiniz radyo yuvasına reklam yerleştirmekten daha iyi bilirsiniz.

3. Satılan Ürünler Yaratmak

Pazarlama, sadece mevcut ürün hattınızı tanıtmakla ilgili değildir. Pazarlama, müşterilerinizin kalbine ulaşmak ve ihtiyaçlarını anlamaktır. Mevcut ürünlerinizin müşteri talebine adalet vermediğini düşünüyorsanız tekliflerinizi yeniden tasarlamak zorundasınız. Müşterilerinize hizmet etmenin ve pazardaki durumunuzu sağlamlaştırmanın en iyi yolu budur. Değişen teknoloji ve ekonomi ile ilgili kalmak için kendinizi yeniden icat etmeniz gerekecek ve bu, pazarlama stratejilerinin önemli bir rol oynadığı yerdir.

Sonuç olarak, doğru ürünleri doğru fiyata doğru kişilere doğru tanıtım ve dağıtım yöntemleriyle satmanız gerekiyorsa bir pazarlama stratejisinin gerekli olması gerektiğidir. Bu aynı zamanda PEST (Politik, Ekonomik, Sosyal ve Teknolojik Analizler) ve SWOT (güçlü, zayıf yönler, fırsatlar ve tehditler) analizleri gibi araçları kullanarak pazar araştırmasını ve verilerin analizini içerir.

Geçmişimize hizmet eden bu bilgi ile, aklınızda tutmanız gereken bazı pazarlama stratejileri ve yapılması gerekenleri gözden geçirelim.

Pazarlama Stratejileri

Bunların hepsi başarılı bir pazarlama stratejisinde yer alan temel unsurlardır. Başlamak için, işletme hedefleriniz konusunda net bir şekilde açık olmalısınız ve bunlarla ilgili tüm departmanlara iletilmelidir. İyi bir pazarlama stratejisi, teknolojiye ve multimedyaya yoğun bir şekilde yatırım yaptığınız bir strateji değil (bunlar pazarlamanın temel bileşenleri olsa da). Aksine, pazarlama tamamen hedeflere ulaşmakla ilgilidir .

Amaç müşteriyi size e-posta adresini vermeye ikna etmekse ve o istemiyorsa, pazarlama ne kadar pahalı ya da yaratıcı olursa olsun başarısız olmuştur. Bu, pazarlamanın yaratıcı ve yenilikçi olmadığını söylemek değildir. Ancak hedeflerinize uymazsa yaratıcı olmanın amacı nedir?

Amacınız, ürün veya hizmetinizle ilgili bir vızıltı oluşturmak (yalnızca insanların pazarda bulunduğunuzu bilmesini sağlamak), bu vızıltıyı satışlar oluşturmak için kullanmak veya müşterileri her zaman misyoner olmaları yönünde yönlendirmek olabilir. Elbette hiç kimse bu hedeflerin üçünü de aynı anda hedeflemenizi engellemiyor. Pazarlamanın üstesinden gelmenin en iyi yolu; bir kerede, bir veya en fazla iki pazarlama hedefine ulaşmaktır.

Pazarlamanın dijital çağda büyük ölçüde değiştiği hatırlamanız gereken bir diğer şey. Reklam kampanyaları oluşturmak yeterli değil. Bugünlerde tanıtımınız büyük olasılıkla işletmeniz için bir Google araması yapacak. Analitik, SEO, mobil optimizasyon, podcast’ler, video içeriği, çoklu cihaz desteği ve diğer ilgili dijital cihazlardan yararlanamadığınız sürece rekabetten uzak durmakta zorlanacaksınız.

Pazarlama Stratejisi: Kaçınılması Gereken Hatalar

Bu makaleyi kapatmak için işte pazarlama stratejinizi hazırlarken kaçınmanız gereken üç hata var:

1. "Tek Bedene Uygun, Herkese Uygun" Yaklaşım

Bu belki de işletmelerin bir pazarlama stratejisini uygularken yaptıkları en büyük hatadır. Makalede defalarca bahsedildiği gibi pazar dinamiklerini tanımakta ve pazarlama stratejisini pazar değişikliklerini karşılamak üzere uyarlamamış iş başarısızlık için kendisini belirlemektedir.

2. Tüm Yumurtaları Bir Sepet İçine Koymak

Pazarlama kararınızı desteklemek için elinizde kesin veriler bulunmadığı sürece, tüm reklam harcamalarınızı bir veya iki promosyon ürününe (fuar gösterileri ve doğrudan posta gibi) harcamak için dikkatli olmalısınız. Çoğunlukla pazarlama bütçeniz mümkün olduğu kadar çok kanalı (e-posta, podcast, basılı reklamlar ve pazarlama vb.) birleştirmeye çalışmalıdır.

3. Sonuçların İzlenememesi

Son olarak, pazarlamanın yalnızca sonuçlarla ölçüldüğünü unutmayın. Promosyon kampanyaları yürüttüğünüzde sonuçları takip edemediğinizde hiçbir zaman zayıflığı göremezsiniz ve bu nedenle bir gelişme olmaz. Pazarlama organik bir süreçtir ve deneme yanılma bilimsel zihniyetini yakından takip eder.

Yorumlar