İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı
İzmir Reklam Ajansı

MELİS KARAÇAM

SOSYAL MEDYA UZMANI / 16.12.2020 15:14

İlhanart Blog

3 Adımda Markanızın Hashtag Stratejisini Belirleyin

İş dünyasında hashtagler farklı şekillerde kullanılır. En temel amacı, içeriğinizi daha geniş bir kitleye, doğru bir şekilde anlatmak veya göstermektir. İlgili bir kitle için markanızı keşfedilebilir hale getirmeyi hedefler. Sosyal medya gönderilerinize hashtag eklemeden önce, hedef kitlenizi, amacınızı ve içeriğinizin değerini dikkatlice değerlendirin. Bu yazıda, hashtaglerin ne olduğu ve neden eklenmeleri gerektiği konusunda ince bilgiler ve bunları başarıyla kullanmak için bazı ipuçları bulacaksınız.

  • Hashtag, sosyal medya gönderilerinde kullanılan ve “#” simgesinin önünde duran bir anahtar kelime veya kelime öbeğidir (#dijitalmedyaajansı gibi).
  • Hastagler; şirketler, bireyler ve gruplar tarafından kullanılabilir.
  • İçeriğinizde vermek istediğiniz mesajı, özellikle belirli bir kitle için daha keşfedilebilir hale getirmek istediğinizde, içeriğinizi alakalı bulacağına inandığınızda kullanırsınız.
  • En yaygın olarak Twitter ve İnstagram’da kullanılır.
  • Hashtagler, sosyal medyada yeni insanlara ulaşmak, platformdaki varlığınızı büyütmek için kullanılır.
  • Bir kullanıcı gönderisine bir hashtag eklediğinde, sosyal medya platformu bu hashtagi içeren gönderileri, başkalarının göz atabileceği sürekli güncellenen bir alanda toplar.

İşletmeler genellikle hashtagleri üç ana şekilde kullanır:

1. Gönderinize popüler bir hashtag ekleyin

 Beğenilerinizi artırmak ve yeni takipçiler kazanmak için popüler hashtagler ile gönderi paylaşmak diğer kullanıcılarla ortak bir ağda görünmenizi sağlar. Hashtag kullanıcı, trendlere göre değişiklik gösterir. Popüler ve güncel hashtagleri takip ederek, kullanıcıların içeriğiniz ile daha iyi bir etkileşim kurmasını sağlayabilirsiniz. 

 Kullanıcılar hashtag kategorilerine bakar ve takip edecek yeni hesaplar, okumak için bir konu veya bir konu hakkında bilgi yahut da beğenecek fotoğraflar bulur. 

Örnekler: #sürdürülebiliryatırım #dijitalmedya #yaratıcıdüşünce gibi…

Sosyal medya platformuna göz atarak veya popüler (ve benzer) kullanıcıların veya markaların kullandığı hashtaglere bakarak popüler hashtagleri araştırın. Yalnızca yayınınızla alakalı olanları kullanın. Kesinlikle çok fazla ve alakasız hashtag kullanımından kaçınmalısınız. Ayrıca, yayınladıktan sonra kaç yeni beğeni ve takip aldığınızı değerlendirerek hangi hashtaglerin daha fazla yanıt aldığını görebilirsiniz, gözlem yapın. Hashtag trendleri her zaman değişiyor, bu nedenle zamanında ve etkili olacak olanları bulmak için güncel kalmalısınız.

2. Kendi hashtaginizi oluşturun

 Bakış açınızı, pazarlama kampanyanızı veya güçlü ifadenizi desteklemek ve bunu yaparken müşterilerle veya benzer düşünen kişilerle iletişim kurmak için hashtaglerden yararlanın. Şirketler, müşterilerinin hashtagler ile kendi içeriklerini paylaşmalarını ve yayınlamalarını sağlamak amacıyla genellikle bir reklamı veya sosyal medya kampanyasını desteklemek için hashtagler oluşturur. Yelpazenin diğer tarafında, bireyler çevrimiçi bir “sohbet” başlatmak ve aynı ilgiye sahip diğerleriyle etkileşim kurmak için hashtagler oluşturabilir.

Örnekler:  

  • ALS farkındalığı için oluşturulan #icebucketchallange

izmir reklam ajansı

  • WWW Kampanyası #lastselfie 
  • Ülker Twitter Kampanyası: #MutluEtMutluOl Güzel bir yaşamın en basit formülü olan “Mutlu et, mutlu ol” sloganı ile yola çıkan Ülker, her yıl Kasım ayının üçüncü Perşembesini mutlu etme günü ilan ediyor. Ülker’in 70. yılına özel kampanyaya göre her yıl bu günde Ülker’in tüm çalışanları, küçük iyiliklerle etraflarındaki insanları mutlu etmektedirler. Tüm Yıldız Holding çalışanlarının da içinde bulunduğu bir mutluluk hareketine dönüşmesi hedeflenen bu girişim, Ülker tüketicilerine ise gerçekleştirilen açık hava etkinlikleri ve sosyal medyada hayata geçirilen Twitter kampanyası ile duyuruldu.

Kullanmayı planladığınız sosyal medya platformunda arama yapın. Henüz kullanılmamış veya çok fazla kişinin aktif olarak gönderi paylaşmadığı bir hashtag kullanmak isteyeceksiniz; aksi takdirde gönderileriniz karıştırma sırasında kaybolur. Okuması ve hatırlaması kolay olduğundan ve çok uzun olmadığından emin olun. Tutarlılık anahtardır, bu nedenle birden fazla gönderi için aynı hashtagi kullanın.

3. Komik Hashtagler

 Genellikle çok uzun ve gönderi üzerine komik yorumlar almanızı sağlayacak hashtagler tercih edebilirsiniz. Hashtagleri amaçlanan amaçları için (kategorilere ayırma ve keşif) kullanıyorsanız, tek bir hashtag için çok fazla kelime kullanmayın. Ama komik olması için uzun hashtagler yazıyorsanız, sınır gökyüzüdür! 

  •  #komikolsundiyebukadaruzunyazdım gibi istediğiniz kelimeyi yazabilirsiniz. Fakat bunun sosyal medyadaki varlığınızı büyütmenize yardımcı olmasını beklemeyin.

Hashtag kullanmak için 10 ipucu

1. Hashtagleri idareli ve amacına uygun kullanın. Alakasız hashtag kullanımı spam olarak kabul edilir ve çok fazla hashtag genellikle rahatsız edicidir.

2. İçerik pazarlama hashtaglerini kullanırken spesifik ve kasıtlı olun. Güvendiğiniz gönderileriniz için mutlaka hashtagler kullanın.

3. Alakalı olun. Konunuzla ilgili hashtagler kullanın. Bir gönderiyi alakasız bir hashtag ile etiketlemek ideal kitlenizi, potansiyel veya mevcut müşterilerinizi çekmez, aksine insanları sinirlendirip onları uzaklaştırabilir.

4. Amaçlarınıza uygun içerik ve fotoğraflar içerdiğine emin olmak için kullanmadan önce platformun arama çubuğuna yazarak hashtage göz atın. Mesajınızla alakalı görünen bazı hashtagler, aslında olmayabilir.

5. Farkında olun. Herkese açık bir hesapta bir hashtag kullanırsanız, o hashtagi arayan herkesin gönderinizi bulabileceğini bilin.

6. Yardım alın. Sosyal medyada popüler olan hashtagleri bulmak için hashtags.org gibi siteleri kullanın.

7. Hedeflerinizi bilin. Sadece takipçi toplamak istiyorsanız popüler hashtagler, potansiyel müşterilerinizi çekmek istiyorsanız işletmenize uygun hashtagler kullanın.

8. Hashtagleri nerede kullanacağınızı bilin. Hashtag pazarlama kampanyaları en çok Twitter, Instagram ve Snapchat’te yaygındır. LinkedIn gibi dizine eklemeyen sitelerde hashtag kullanmak, bilgisiz görünmenize veya tüm sosyal medya platformlarınızda aynı içeriği spam yapıyormuşsunuz gibi görünmenize neden olabilir.

9. Bilgi alın. Küçük işletmeler için hashtagleri nasıl kullanacağınızı öğrenmenin en iyi yolu, başkalarının o sosyal medya platformunda ne yaptığına dikkat etmektir. Twitter için en iyi olan şey Instagram’da iyi çalışmayabilir. Profesyonellerin ne yaptığını izleyin!

10. Yaratıcı olun. Hashtag ifadelerini gönderinizin her zaman sonuna eklemeniz gerekmez. Zaman zaman ortasına veya cümle içine de eklemeyi seçebilirsiniz.

Hedef kitlenize hitap eden, markanıza özel profesyonel çözümler için İzmir Reklam Ajansı "İlhanart Pazarlama Ajansı" olarak tüm sorularınıza cevap vermeye hazırız. Bize iletişim numaralarımızdan ulaşabilirsiniz.

Yorumlar