İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı
İzmir Reklam Ajansı

MELİS KARAÇAM

SOSYAL MEDYA UZMANI / 29.12.2020 14:58

İlhanart Blog

Web Sitenizde Olması Gereken 8 CTA Türü

Harekete geçirici mesaj (CTA); ziyaretçilerinizi,potansiyel müşterilerinizi ve müşterilerinizi harekete geçmeye teşvik eden bir görsel veya metin satırıdır. Bu, kelimenin tam anlamıyla, bir "harekete geçirme" çağrısıdır. Örneğin: "buraya tıklayın”. Harekete geçirici mesajlar için her duruma uyan tek bir çözüm yoktur. Kırmızı bir düğmeye "Burayı Tıklayın" kelimesini ekleyip, sitenizde insanların tıklamasını istediğiniz her yere koyup ardından potansiyel müşterileri ve var olan müşterileri toplamaya başlayamazsınız. Etkili bir harekete geçirici mesajlar stratejisi (CTA'lar) bundan biraz daha karmaşıktır. Web sitenizi aktif olarak kullanan; ziyaretçiler, potansiyel müşteriler, müşteriler, destekçiler vb. var ve siz her grubun farklı şeyler yapmasını sağlamak istiyorsunuz. Farklı hedefleri gerçekleştirmek için onlara aynı CTA'ları sunamazsınız. İyi bir strateji oluşturarak, farklı kitlelere ve hedeflere hizmet etmek için birden fazla CTA türü oluşturmanız gerekir. Böylece onları pazarlama dönüşüm huninizden aşağı çekebilirsiniz. İlk kez başlayanlar için web sitenizde ihtiyacınız olan sekiz farklı CTA türünü sizin için derledik; İşletmeniz büyüdükçe ve web siteniz daha karmaşık hale geldikçe, bunları değiştirmeniz gerekebilir. Ancak bunlar pazarlamanız için harika bir başlangıç noktasıdır!

Web Sitenizde İhtiyacınız Olan 8 Harekete Geçirici Mesaj Türü

1) Olası Satış Yaratma

Harekete geçirici mesajlar, web sitenizden potansiyel müşteriler oluşturmak için çok önemlidir. Ziyaretçileri bu CTA'lar aracılığıyla potansiyel müşterilere dönüştürmeye çalıştığınız için web sitenizin herhangi bir yerine yerleştirebilirsiniz. İnsanların bu tür CTA'ları koyduğu en popüler yer bloglarıdır. Gönderilerinin sonunda, kenar çubuğunda ve hatta köşede kayan bir afiş olarak kullanılır. Başarılı olmak için, bu CTA'lar dikkat çekici olmalı ve üzerine tıklamanın değerini etkili bir şekilde iletmelidir; ziyaretçiler, CTA'nın işaret ettiği açılış sayfasına geldiklerinde tam olarak ne bekleyeceklerini bilmelidir.

Potansiyel müşteri oluşturma CTA'sı şuna benzer:

izmir reklam ajansı

2)Form Gönderme

Ziyaretçileriniz açılış sayfanıza ulaştığında, müşteri adayı olarak kaydedilmeleri için iki şey daha yapmaları gerekecek: Bir form doldurmak ve bilgilerini kişi veritabanınıza göndermek için bir düğmeye tıklamak. Ziyaretçileriniz potansiyel müşteri olmaya çok

yakın olduğundan, onları standart bir “gönder” düğmesiyle karşı karşıya bırakmamak akıllıca olacaktır. Bu nedenle, "gönder" düğmenizi

daha eyleme geçirilebilir veya bilgilerini vermek üzere olduğunuz pazarlama

teklifine özgü bir şeyle değiştirmeniz gerekebilir. Aşağıdaki potansiyel müşteri yakalama formunun ve düğmesinin

bir "gönder" düğmesinden çok daha fazla eyleme geçirici ve ilgi çekici olduğunu görüyor musunuz?

izmir reklam ajansı

 

3) "Devamını Oku" Düğmesi

Bir içerik önizlemesini görüntülediğiniz web sitesinde, muhtemelen tüm yazıyı ana sayfada görüntülemek istemezsiniz. İçeriğinizin ilk birkaç paragrafını ve ardından bir "devamını oku" CTA'sını öne çıkararak ana sayfa görüntüleyicilerinizi tek tek gönderileri tıklamaya ikna edebilirsiniz. "Daha fazlasını oku" düğmesi şöyle görünür;

 

izmir reklam ajansı

Ana sayfa yayınınızda daha fazla içeriğin öne çıkarılmasına izin vermenin yanı sıra, "daha fazla oku" düğmeleri, ilgi çekici gönderilerinizin hak ettikleri istatistikleri almasını sağlar. Bu şekilde, insanların ana sayfada aşağı kaydırmak yerine herhangi bir yazıyı okumak için tıklaması gerekecek, bu da gönderinin ana sayfayla değil, kendi trafiğiyle ilişkilendirilmesini sağlayacaktır.

4) Ürün veya Hizmet Keşfi

Şirketiniz ve sundukları hakkında bilgi edinmeye çalışan potansiyel müşterilerinizin, web sitenizde dolaşmalarını mümkün olduğunca kolaylaştırmalısınız. Sonuçta, ürünleriniz ve hizmetleriniz işletmenizi ayakta tutan şeydir. CTA'ların süslü resimler olması gerekmez, çoğu zaman site arka planında yeterince öne çıktan basit metin ile de olabilir. İşte kendi ana sayfamızdan alınan içeriğin, neye benzeyebileceğine dair bir örnek:

izmir reklam ajansı

5) Sosyal Paylaşım

En basit harekete geçirici mesaj türlerinden biri, sizi arkadaşlarınızla bir içerik paylaşmaya teşvik eden çağrıdır. Sosyal paylaşım düğmeleri; ziyaretçilerin, potansiyel müşterilerin ve müşterilerin markanızla etkileşim kurması için düşük taahhütlü bir yoldur. Bu nedenle, bunları web sitenizde etkileşimi yüksek olacağını düşündüğünüz yerlere eklediğinizden emin olun. Blog gönderileri, açılış sayfaları gibi… Örneğin, insanların size kişisel bilgilerini verdiği yerlere onları dahil etmek istemezsiniz. Bu tür bir CTA'nın en iyi yanı, özelleştirmenin gerçekten kolay olmasıdır. İşte nasıl görünebileceğine dair bir örnek.

 

izmir reklam ajansı

6) Ürün demoları, ücretsiz denemeler

Ürün demoları, ücretsiz denemeler veya ücretsiz teklifler gibi seçenekler; CTA ile tanıtabileceğiniz bu gibi teklifleri sitenize ekleyebilirsiniz. Bu CTA'ları, birçok potansiyel müşterinin ziyaret ettiğini bildiğiniz yerlerde sergilemelisiniz. Bir blog gönderisinde akıllı bir CTA seçeneği olarak veya başka bir pazarlama teklifinin teşekkür sayfasının altındaki bir teklif olarak kullanabilirsiniz. İşte birinin neye benzediğine dair en iyi örnek:

izmir reklam ajansı

 

7)Satış Odaklılık

Tüm potansiyel müşteri oluşturma işlemlerinizi tamamlandıktan sonra, işe başlamak ve bu potansiyel müşterileri, müşterilere dönüştürmek için, CTA yerleştirmeleriniz satış odaklı olacaktır; potansiyel müşterilerin ürününüzü veya hizmetinizi “hemen buradan” satın almalarını sağlayabilirsiniz. Yine CTA’ları blog yazılarının sonunda kullanabilirsiniz. Ancak potansiyel müşterileriniz, son bir araştırma yapmak isteyebileceğinden bunları ürün sayfalarına yerleştirmeyi de düşünebilirsiniz. Bu, satış odaklı bir CTA'nın nasıl görüneceğinin bir örneğidir:

izmir reklam ajansı

8) Etkinlik Promosyonu

İster çevrimiçi ister çevrimdışı bir etkinlik düzenleyip, insanların katılmasını sağlamak istiyorsanız ;Etkinlikle ilgili farkındalığı artırmak ve hatta bilet satışlarını artırmaya yardımcı olmak için bir etkinlik promosyon CTA'sı kullanın. Bu tür bir CTA'nın en iyi yanı, kitlenizin hangi kesimine ulaşmaya çalıştığınıza bağlı olarak koyabileceğiniz sonsuz yerlerin olmasıdır. Müşteriler için, bunu giriş sayfalarına, kontrol panellerine ve hatta onlara bir makbuz sunduğunuz sayfaya yerleştirmeyi düşünebilir veya potansiyel müşteriler için bu CTA'nın blog kenar çubuğunuzda görünmesini sağlayabilirsiniz. İmkanlar sonsuzdur.

Hedef kitlenize hitap eden, markanıza özel profesyonel çözümler için İzmir Reklam Ajansı "İlhanart Pazarlama Ajansı" olarak tüm sorularınıza cevap vermeye hazırız. Bize iletişim numaralarımızdan ulaşabilirsiniz.

 

Yorumlar