İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı
İzmir Reklam Ajansı

BESTE İMAMOĞLU

DİJİTAL PAZARLAMA UZMANI / 14.11.2020 13:01

İlhanart Blog

2021'de Akılda Tutulması Gereken 5 İçerik Pazarlama Trendi

COVID-19 salgını dünya genelinde ilerlemeye devam ederken içerik pazarlama stratejinizi şimdi her zamankinden daha fazla geliştirmeniz gerekiyor. Peki 2021, içerik pazarlamacıları için nasıl olacak? Hazırlanmanın bir yolu var mı?

Şimdi 2021 için 5 içerik pazarlama trendini inceleyelim.

1. Rekabet Büyümeye Devam Ediyor

2020 yılı, nerdeyse her işletmeye kolay bir gerçeği gösterdi: çevrimiçi değilseniz, var olamazsınız.

Bugünlerde satışların çoğu internete taşındı ve yakında değişeceğine inanmak için hiçbir neden yok.

Çevrimiçi pazarlamaya yatırım yapan işletme sayısı arttıkça rekabet de kaçınılmaz olarak büyüyor. Bu yüzden hepimiz içeriğimizin fark edilmesi için daha fazla zaman ve para harcamak mecburiyetinde kalıyoruz.

Yine de içerik pazarlamasıyla ilgili en sevdiğim şey, yaratıcılık ve esnekliğin büyük bütçeler kazanabilmesidir ve bu değişmeyecek bir gerçek.

2. İçerik, Alıcı Yolculuğunun Bir Parçasıdır

Daha fazla insanın evde sıkışıp kalması ve dünyayla bağlantıda kalmak için teknolojiyi kullanmaya zorlanmasıyla dijital içeriğin, alıcıların yolculuklarının daha önemli bir parçası haline geldiği açıktır.

Günümüzün (ve gelecek senenin) tüketicileri, web konusunda daha bilgili ve yaşları ne olursa olsun teknolojiyi daha sık kullanıyor ve hızlı yanıtlar bekliyorlar.

Tüketiciler, acil bir ihtiyacı karşılayabilmek için teknolojiye yöneliyor. Google; kullanıcılarının  %90'ından fazlasının, görevin ortasındayken yardım için mobil cihazları kullandığını iddia ediyor. İçeriğinizin bu acil ihtiyaçları karşılaması ve yanıtların bulunmasını kolaylaştırmak için iyi bir iş çıkarması gerekir. Metin İyileştirici gibi araçlar, sorun/soru+çözüm/ yanıt şeklinde içerik oluşturmanıza yardımcı olarak herhangi bir konudaki popüler soruları ele almanıza olanak tanır.

Artık responsive bir internet sitesine sahip olmak yeterli değil. Müşterilere çok daha iyi hizmet sunabilmek için daha fazla mobil varlığa ihtiyacınız var. Ancak bağımsız varlıklar için bütçeniz olmasa bile responsive optimizasyon için daha küçük adımlar atabilirsiniz:

• Mobil odaklı (yani basitleştirilmiş) CTA'lar ve müşteri adayı oluşturma formları oluşturun.

• Tek tıklamayla "Şimdi satın al" seçeneklerine olanak tanıyan daha hızlı, düzenli dönüşüm hunileri oluşturun.

• Düzenli internet sitesi denetiminize 5 saniyelik test ve mobil bilgi birikimi dahil edin.

3. İçerik Odaklı Yeniden Pazarlama Her Zaman İyi Bir Fikirdir

Rekabet, gittikçe sertleştikçe ve alıcı yolculukları daha karmaşık hale geldiğinden içeriğinizden gerçek satışlar elde etmek kolay olmayacak.

Site okuyucularınızın çoğu; gelecek, cevaplarını bulacak ve görevlerini tamamladıktan sonra ayrılacak.

İçeriğe dayalı kişiselleştirme nedir?

İçerik odaklı kişiselleştirme, geri dönen site kullanıcılarınızı sitenizi ilk terk ettiklerinde yapmış oldukları her şeye devam etmeye teşvik etmekle ilgilidir.

Örneğin, bir kullanıcı domates yetiştirme rehberinizin yarısını okuduysa 1 hafta kadar sonra geri geldiğinde onlara bedava dağıttığı bir domates yetiştirme kontrol listesi ya da kılavuzu sunun. Bu işlevselliğe izin veren birkaç kuvvetli online alışveriş çözümü sunun.

Bazı içerik kişiselleştirme teknikleri (kurum içi teknoloji ya da dış yardım gerektirmeyenler):

• Geçmiş etkileşim verilerine dayalı olarak e-posta/pazarlama otomasyonu kampanyaları oluşturun. Ör. bağlantı tıklandı, e-kitap indirildi vb. (Çoğu e-posta pazarlama platformu otomatikleştirilmiş iş akışlarını destekler.)

• Üst düzey içerik hizmetleri sunun.

• Google ve Facebook reklamlarıyla gelişmiş reklamcılığı benimseyin.

• Verileri içerik oluşturma sürecinize dahil etmek için yapay zeka tabanlı yazma araçlarını kullanın.

4. Video İçeriği Akışı Daha da Popüler Oluyor

Yüz yüze toplantılar ve seminerler hala çoğu zaman imkansız olduğundan, video akışı geçen sene olduğundan daha popüler hale geldi.

Tanıdığım neredeyse her marka bu sene sanal bir etkinliğe ya da çevrimiçi seminere ev sahipliği yaptı. Akış videoları, niş etkileyicilerle bağlantı kurmanın, potansiyel müşteriler oluşturmanın ve hatta ek bir gelir yöntemi oluşturmanın etkili bir yolu haline geldi. Ve en önemlisi, uygulanması çok daha kolay hale geldi.

Google Meets'te aniden profesyonel olan tüm öğretmenleri ve Zoom toplantılarını çözmekten başka seçeneği olmayan tüm uzaktan çalışanları düşünün. Video akışı, hem içerik oluşturucular hem de tüketiciler için yeni bir norm haline geldi.

5. Çok Kanallı Pazarlama Her Zamankinden Daha Önemlidir

Son olarak, her yerde olmak her zamankinden daha önemli. Çünkü tüketiciler yeni teknolojiye hızla adapte oluyor ve yeni kanalları keşfediyor. Markaların ayak uydurması gerekmektedir!

Neyse ki birden fazla platformda içerik yayınlamanıza ve her şeye göz kulak olmanıza izin veren pek çok çapraz pazarlama aracı var. Bunlar arasında Cyfe, Agorapulse (ya da seçenekleri), Paper.Li vb. bulunuyor.

İşin iyi yanı, pazarlama planınıza ne kadar çok kanal dahil ederseniz o kadar çok demografiye hitap etmeyi öğreneceksiniz. Kanallar arası pazarlama, aşağıdakileri yaparak pazarlama oyununuzu pek çok seviyede güçlendirmenize olanak tanır:

• Daha fazla veriye erişmenizi sağlar.

• Daha çeşitli alıcı yolculuklarını analiz etmenize olanak tanır.

• Sizi daha organize olmaya ve daha fazla görevi anlamlandırmayı öğrenmeye zorlar.

Sonuç

Tüketiciler, hala içeriğe olan susuzluktan etkileniyor. Ancak salgın ve hızla değişen teknoloji, içeriğin teslim edilme yöntemlerini değiştiriyor. Sadece birkaç sene önce muhteşem video ve görsel içerik oluşturmak bir müşterinin ilgisini çekmek için yeterli olurken çağımızda iş yerleri öne çıkacak daha fazla içerik formatı ve kanal aramaya zorlanıyor.

Yorumlar