İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı
İzmir Reklam Ajansı

BESTE İMAMOĞLU

DİJİTAL PAZARLAMA UZMANI / 30.11.2020 16:05

İlhanart Blog

3 Adımda Marka Bilinirliğini Arttırmanın Yolları

İster bir Apple çalışanı, ister bir Nike çalışanı olun, kişiliğinizi bir markayla ilişkilendirdiğinizde kimse tuhaf bulmaz. Marka bilincinin gücü budur. İşletmenizi tüketicilerinizin yaşam tarzlarına ve satın alma alışkanlıklarına yerleştirebildiğinizde, çok büyük bir avantaja sahip olursunuz.

Ve bu blogda size 2021'de marka bilinirliğinin önemini ve işletmeniz için nasıl çok daha iyi marka bilinirliği oluşturabileceğimizi dair birkaç önemli ipucu göstereceğiz.

Marka Bilinirliği Nedir?

Marka bilinirliği, hedef kitlenizin markanıza ne kadar aşina olduğunu gösterir. Başka bir deyişle, insanların sizi ne kadar iyi tanıdığını ve hatırladığını gösterir. Büyük marka bilinirliğine sahip firmalara genelde modaya uygun ya da popüler olarak anılır.

Marka bilinci, özellikle müşteri tabanı geliştirmemiş erken aşamadaki şirketler için anahtardır.  Dünyadaki en iyi fikre sahip olabilirsiniz, ancak bunu kimse bilmezse, fikrin hiçbir önemi yoktur. İşte tam da bu nedenle, ürününüzün ya da hizmetinizin ne kadar muhteşem olduğunu duyurmanıza yardımcı olmak için buradayız.

Marka Bilinirliğini Nasıl Artırırsınız?

Adım # 1 - Yolunuzu Belirleyin

Marka bilinirliğine başlarken, bunu organik olarak mı yoksa ücretli reklamlarla mı yapmak istediğinizi belirlemeniz gerekir. Seçtiğiniz yol büyük ölçüde işinize ve mali durumunuza bağlıdır.

Organik rotaya gidiyorsanız, bu çok fazla para harcamadan marka bilinci oluşturmaya çalıştığınız manasına gelir. Ve çoğu küçük işletme, bundan kaçınabilirlerse para harcamak mecburiyetinde kalmamak ister.

Ama organik pazarlamanın hız konusunda eksisini de göz önünde bulundurmanız gerekmektedir. Başka bir deyişle, organik pazarlamadan sonuçlar görmeye başlamanız uzun zaman alabilir.

Ama en zor yolun en iyi yol olabileceğini de göz önünde bulundurun. Çünkü kolay yolu kullanmak çoğu insan için çok daha çekicidir. Bu da daha fazla rekabet manasına gelir.

Ücretli bir reklam tanıtım kampanyasıyla milyonlarca ve hatta milyarlarca insana ulaşabilirsiniz.

Fakat bu insanlara ulaşmak için çok para harcamak gerekebilir.

Organik ücretsizdir ancak yavaştır.Reklamlar ise ücretli ama hızlıdır.

Müşterilerin daha dürtüsel satın alma kararları vermiş olduğu ürün ve hizmetleriniz var ise, hızlı ya da ücretli reklam sizin için en iyisi olabilir. Dürtüsel bir satın alma kararına örnek, bir müşterinin bir etkinliğe gitmeye karar vermesi gibi bir şey olabilir.Ya da Sevgililer Günü'nde çiçek alabilir veya lezzetli kurabiyeler için yerel fırına gidebilirsiniz.

Öte yandan, ürünleriniz ve hizmetleriniz, müşterilerin karar vermek için biraz araştırma yapması gerekli olan ve biraz daha karmaşık ürünlerse, o zaman organik pazarlama sizin için en iyisi olabilir. Daha karmaşık bir satın alma kararına örnek, yeni bir bilgisayar almak ya da rahat ayakkabılar satın almak ya da bir temizlik gibi uzman hizmetler almak olabilir.

Bunların ikisini de aynı anda yapmayı deneyebilirsiniz. Ancak, bunu kendi başınıza yapıyorsanız, sizin için çok maliyetli olabilir.İşte bu nedenle önce tek bir alana odaklanmanızı öneririz.

Yolunuzu ya da yollarınızı seçtikten sonra, içerik geliştirmek olan ikinci adıma geçmeye hazırsınız.

Adım # 2 - İçerik Geliştirin

Kimse sizin hakkınızda bir şey bilmiyorsa marka bilinirliği yaratamazsınız, değil mi? İlk adım, içerik oluşturmaya başlamaktır .

 Yapmak isteyeceğiniz şey, gerçekten iyi ve kıymetli 1-2 müşteri havuzu yaratmaktır.

Müşteri Havuzu Tam Olarak Nedir?

Müşteri havuzu, bir yabancıya bütünüyle bedava sunduğunuz kıymetli bir hizmettir. Buna müşteri havuzu denmesinin sebebi,müşterinin sunduğunuz o kıymetli hizmeti alabilmesi için size iletişim bilgilerini vermesi gerekmesidir.

Anahtar, müşteri havuzunda olan kişinin mutlu olduğu bir kazan-kazan senaryosu oluşturmaktır.

Bazı Müşteri Havuzu Örnekleri nelerdir?

Muhtemelen geçmişte bir siz de müşteri havuzu tüketicisiydiniz.

Fiyat teklifi almadan önce iletişim bilgilerinizi vermek mecburiyetinde kaldıysanız, bir müşteri havuzu tüketicisi olmuşsunuzdur. Ücretsiz bir sürümü ya da denemeyi indirmeden önce kaydolmanızı gerektiren herhangi bir site, müşteri havuzu tekniğini kullanıyordur.

Okuduğunuz bu blog bir organik pazarlama örneğidir.İnsanlar podcast oluşturduğunda, televizyona çıktığında veya sosyal ağ paylaşımları yaptığında, organik pazarlama yapmış olurlar. Organik pazarlamanın anahtarı, insanlara değer sağlarken, bu değeri konuyla alakalı hale getirmektir.

Öyleyse, söz gelimi bir komedyen iseniz, sosyal ağlarda mimler ya da şakalar oluşturmak, kendiniz için daha fazla marka bilinirliği elde etmenin kanıtlanmış bir yoludur.

Aslında, organik pazarlama ile alakalı muhteşem olan şey, yeteri kadar kıymetli bir şey yaratırsanız, viral olmak ihtimali o kadar yüksektir.

Faydalı içerikler yaratırsanız, insanlar sizi çevrimiçi ortamda daha kolay bulabilirler, bu da bileşik bir etkiye yaratır ve bu sebeple çok istikrarlı bir marka bilinirliği oluşturursunuz.

Organik pazarlama için en büyük tavsiyemiz, içerik kılavuzu oluşturmaktır. Bunlar genelde bir kitap ya da seminer gibi, bir izleyici kitlesine değer sağlamayı başaran ve çok küçük içerik parçalarına ayrılabilen devasa içerik parçalarıdır.

Örneğin, 12 bölüm uzunluğunda bir kitabınız var ise, o zaman kitaptan alıntılar alıp sosyal ağ gönderileri oluşturabilirsiniz.

Veya etkinliklerde konuşmacı olursanız, bunu kaydedebilir ve YouTube için klipler çekebilirsiniz.Ya da belki bir konuyla ilgili derinlemesine bir blog oluşturabilir ve konuyla ilgili bildiğiniz her şeyi açabilirsiniz.

Adım # 3  - İçeriğinizi Tanıtın

Marka bilinirliği oluşturmanın son adımı, oluşturduğunuz içeriği tanıtmaktır. Ücretli reklamcılık söz konusu olduğunda, hedef kitlenize ulaşmak için biraz para harcamanız gerekeceğini biliyoruz. Ancak önemli olan şu ki, doğru kitleyi bulmak zaman alabilir. İlk birkaç ay boyunca, hedef kitlenizin olduğunu düşündüğünüz kişilerin yaşını, cinsiyetini, yerlerini ve ilgi alanlarını test etmeniz gerektiği manasına gelir. Bunun için hiçbir kısa yol yoktur ve esasında, en basit görünen izleyiciler genelde bir hayli rekabetçi olanlardır.

İçeriğinizi ne kadar çok yayarsanız, daha fazla insana ulaşma olasılığınız o kadar artar. Fashion Nova gibi bazı markalar Instagram gibi yerlerde günde 8 kereden fazla paylaşım yapıyor. Hubspot gibi markalar, günde10 defadan fazla uzun formda yazılı içerik yayınlar.

Nicelik kaliteden fazladır ve mükemmelliğin ilerlemenin düşmanı olduğunu hatırlamanız gerekir, bu nedenle mümkün olan en kısa bir süre içinde hamleler yapmanız gerekir. Yine de elinizden geldiğince başlamanızı öneriyoruz, ancak daha fazla fırsat kaybedebileceğiniz için geri çekilmediğinizden emin olun.

Organik pazarlama, yayınlamanın beraberinde faaliyetlerinizle de ilgilidir.

Yorumlarınızda ve mesajlarınızda hayranlarınızla iletişim kurduğunuzdan emin olun. Bu platform için hashtag'ler ya da diğer organik araçlarla erişiminizi genişletmeye çalışın.

Ayrıca, zamanınız var ise, grup olarak gönderi paylaşmayı ya da diğer etkileyicilerin sayfalarına yorum yapmayı deneyin.

Ulaşmak arzu ettiğiniz izleyici ya da toplulukla ne kadar çok etkileşim kurarsanız, o izleyici tarafından fark edilme ve daha fazla farkındalık kazanma olasılığınız o kadar artar.

Sonuç

Bu ipuçlarını uygularsanız işletmeniz için daha fazla marka bilinirliği oluşturmak karmaşık olmak zorunda değil. Ücretli ya da organik reklamcılık yöntemlerini kullanıyor olsanız da görünürlük kazanmanın gerçekten çok sayıda yolu vardır. Kullandığınız yöntemler ile tutarlı kaldığınız sürece markanızın müşterilerinize nerde olurlarsa olsunlar ulaşmasına yardımcı olursunuz.

Bu blogu faydalı bulduysanız ya da işletmeniz için en iyi içeriği oluşturmaya gerçekten nasıl başlayacağınız konusunda daha fazla bilgiye ihtiyacınız var ise, İzmir reklam ajansı ekibimizle iletişime geçebilirsiniz.

Yorumlar