İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı
İzmir Reklam Ajansı

BESTE İMAMOĞLU

DİJİTAL PAZARLAMA UZMANI / 23.11.2020 14:05

İlhanart Blog

İşletmeniz İçin En İyi 6 Sosyal Medya Platformu

 

Facebook ve Instagram gibi iş için en iyi sosyal ağ platformlarından bazıları, modern pazarlamacılar için temel araç haline geldi.

Giderek daha fazla tüketici, yeni şirketler bulmak ve en sevdikleri markalarla etkileşim kurmak için bu kanalları kullanıyor. Ancak çoğu şirket, özellikle pazarlama bütçeleri dar olan küçük iş yerleri, aynı anda her yerde olamaz. İşte bu sebeple iş yerlerinin varlık yaratmak için hangi sosyal ağ platformlarında çalıştıkları konusunda stratejik olmaları hayati önem arz eder.

Başarılı sosyal ağ pazarlamasının anahtarı, işiniz için en iyi sosyal ağ platformunu seçmek olacaktır. Bu; sahip olduğunuz iş türü, ulaşmaya çalıştığınız hedef kitle, özel hedefleriniz ve çok daha fazlası dahil olmak üzere bir dizi faktöre bağlıdır.

Aşağıda, yeni senede iş için en iyi sosyal ağları seçmeye yönelik hızlı ve kolay bir rehber hazırladık.

İşletmeniz İçin En İyi Sosyal Medya Platformları Nasıl Seçilir

En iyi sosyal ağ platformlarını listelemeye başlamadan evvel işletmeniz için en iyi platformları seçme kriterlerinin nasıl olduğunu anlamanız önemlidir.

İşte aklınızda bulundurmanız gerekli olan en önemli 3 şey.

#1 Hedef Kitlenizin Bulunduğu Sosyal Medya Platformlarını Seçin

İşletmeniz için en iyi sosyal ağ platformlarını seçmek için müşterilerinizi anlamanız gerekir. Özellikle, kim olduklarını ve çevrimiçi vakitlerini nasıl geçirdiklerini anlamanız gerekir.

• Hangi sosyal ağ platformlarını kullanıyorlar?

• Neden bu sosyal ağ platformlarını kullanıyorlar?

• Ürün ve hizmet türleriniz hakkında nasıl bilgi almayı tercih ediyorlar?

Bunu zaten bilmiyorsanız, önce bir müşteri haritasını çıkarmanızı öneririz. Bir müşteri haritası; müşteri demografinizin, hedeflerinizin, tercihlerinizin, zorluklarınızın ve diğer psikografik bilgilerinizin bir özetidir. Müşterinizi ne kadar çok anlarsanız onlara ulaşmak ve etkileşim kurmak için en iyi sosyal ağ platformlarını o kadar iyi seçebilirsiniz.

#2 İçerik Türünüze Özel Sosyal Medya Platformlarını Seçin

İki tür içerik vardır: Makro içerik ve mikro içerik.

Makro içerik;  resim, uzun biçimli içeriktir. Makro içerik türleri;  video, ses ve yazılı içeriklerden oluşur. Bu sebeple makro içeriğiniz var ise bu içeriği yayınlamak için en iyi sosyal ağ platformları; video içeriği için YouTube, ses için podcastler ve uzun biçimli blog içeriği için WordPress olacaktır.

Öte yandan mikro içerik; kısa biçimlidir, sindirimi kolaydır. Instagram akışlarınızda bulduğunuz fotoğraflar ya da Twitter'da kısa, esprili tweetler gibi düşünebilirsiniz. Instagram, Facebook, Pinterest, Twitter ve benzeri birkaç farklı mikro içerikli sosyal ağ kanalı var.

Bu sebeple, işletmeniz için en iyi sosyal ağ platformlarını seçmek için hedef kitlenizin bulunduğu yerleri seçmeniz gerekir. Ayrıca “Makro ve Mikro İçerik” söz konusu olduğunda makro içeriğin mikro içeriğe göre çok daha uzun bir ömre sahip olduğunu unutmayın.

Örneğin, yayınladığımız tek bir blog yazısı günde 300-400 görüntüleme oluşturuyor.İnsanlar bunu tüm sene boyunca aramaya devam ederse bu tek blog yazısı 1 yıl içinde 100.000'den fazla görüntüleme çeker. Oysa tek bir Instagram gönderisi bugün burda olacak ve yarın unutulmuş olacak. Ancak, bu içerikleri tutarlı bir biçimde oluşturmak ve yaymak çok daha kolaydır.

Bu sebeple, hangi sosyal ağ platformlarında uzmanlaşmak istediğinizi seçerken bunu aklınızda bulundurun.

#3 Açık Olmayı Seçtiğiniz Sosyal Medya Platformlarının Sayısını Sınırlayın

Var olan her sosyal ağ platformunda olmaya çalışarak kendinizi fazla zayıflatmayın. Her sosyal ağ platformu, bir sanat gibidir. Stratejinize daha fazlasını eklemeyi düşünmeden önce 1-2 sosyal ağ platformunda ustalaşmalısınız. Her sosyal medya platformunda olmanız, gerekli değildir. Facebook'un 2 milyar kullanıcısı var. Instagram'ın 1 milyar kullanıcısı var. Bu platformlardan yalnızca birini çok iyi yapabilirseniz astronomik iş sonuçlarına sahip olabilirsiniz.

Sosyal ağ platformlarında başarılı bir varlık yaratmak için çok çalışma ve para gerekmektedir. Profil oluşturmak ve bir gönderide "yayınla" ya basmak kadar basit değildir. Çoğu durumda içeriğinizi tanıtmak için bir miktar para ayırmanız gerekecektir. Ek olarak, içeriğinizin etkili olup olmadığını belirlemek için analizleri incelemeniz gerekir. Kısacası, sınırlı bütçeye sahip küçük bir firma olarak, başlangıç için tüm yumurtalarınızı en fazla 1 ya da 2 sepete koyun. Ardından, diğer kanallara açılmayı düşünün.

Şimdi, işletmeniz için en iyi platformları seçmenize yardım edecek bazı belirli platformların üzerinden geçelim.

İşte İşletmeler için En İyi Sosyal Medya Platformları

Platform #1: Facebook

Facebook en yeni ve havalı sosyal ağ platformu değil. Ancak gerçek şu ki kullanıcılar açısından hala en büyük sosyal ağ platformu. Facebook’un aylık 2 milyarın üzerinde aktif kullanıcısı var.

Kullanıcılarının 3/4'ü siteyi günlük olarak ziyaret etmektedir. Ayrıca, gençlerin yarısından fazlası Facebook kullanıyor ve 46 yaşın üstündeki insanların nerdeyse yarısı Facebook kullanıyor.

Ne sattığınız önemli değil. Facebook şirketiniz için kıymetli bir yatırımdır.

İşletmeniz İçin En İyi Özellikleri

Size farklı geçmişlere sahip çok sayıda insanla bağlantı kurma imkanı sağlamanın beraberinde, Facebook'un firmanıza sunabileceği birkaç benzersiz özellik vardır. Facebook'u iş için en iyi sosyal ağ platformlarından biri yapan şey,  hedeflenen dijital reklam tanıtım platformudur. Facebook reklam tanıtımları ile  ürünlerinizi ya da hizmetlerinizi satın almaya istekli ve hazır olanları hedefleyebilirsiniz. Bu, işletmenizin reklam tanıtım içeriğinizi doğru zamanda doğru kullanıcıların önüne çıkarmasını sağlar.

Facebook'un iş için en iyi sosyal ağ platformlarından biri olmasının bir başka sebebi de online alışveriş entegrasyonlarıdır. Facebook, kullanıcıların şirketinizden alışveriş yapmasını kolaylaştırır. Satın almak, tek bir düğmeyi tıklamak kadar kolaydır. Artık markalar, Facebook Messenger ile müşterilerle etkileşime girebildiğinden Facebook platformu aracılığı ile gönderi güncellemeleri ve diğer sipariş bildirimlerini de sağlayabilirsiniz.

Platform #2: Instagram

Instagram, 1 milyar kullanıcısı olan bir sosyal platformdur.

Eğer daha genç bir demografiyi hedefliyorsanız Instagram sizin için muhteşem bir kaynaktır. Gençlerin %72'si ve 30 yaşın altındaki tüm genç yetişkinlerin %67'si Instagram kullanıyor. Ayrıca 50 yaşın altındaki insanların yaklaşık yarısını, 50-65 yaş arasındaki kişilerin dörtte birini Instagram'da bulabilirsiniz.

Temel olarak, insanlar Instagram'da çok sık geziniyorlar ve insanların dikkatini üzerinize toplayabilmek için çok “ilgi çekici” olmanız gerekir.

Nihayetinde Instagram, tüketicilere geniş çapta ulaşmak için çok başarılı bir platformdur, ancak mühendislik ya da bilgi teknolojisi gibi belirli endüstriler için en gelişmiş kitleyi içermeyebilir.

İşletmeniz İçin En İyi Özellikler

Instagram'ın bazı benzersiz özellikleri işletmenize fayda sağlayabilir. Instagram'ın en iyi avantajlarından biri, markanızın hikayesini benzersiz ve ilgi çekici görsel içerikle anlatmanıza olanak sağlamasıdır. Diğer sosyal ağ platformlarından farklı olarak Instagram, hem görsellere hem görüntülere hem de videolara odaklanmıştır. Şirketiniz hangi sektörde olursa olsun, Instagram'ı ürünlerinizi sergilemek ve marka hikayenizi görsel açıdan çekici bir biçimde anlatmak için kullanabilirsiniz.

Yararlı olabilecek diğer bir özellik de Instagram hikayeleridir. Instagram hikayeleri ile canlı video çekip tüm takipçilerinizle paylaşabilirsiniz. Facebook gibi Instagram da kullanıcılara direkt olarak mesaj göndermenize olanak tanır.

Platform #3:  LinkedIn

LinkedIn, iş ve istihdama dayalı bir sosyal ağ platformu. Geniş bir endüstri yelpazesinde, özellikle de B2B şirketlerinden uzmanlarla dolu. LinkedIn şu an için aylık olarak 300 milyondan fazla aktif kullanıcıya sahiptir.

LinkedIn'in haber akışı, Facebook ve Instagram gibi diğer devler kadar rekabetçi değil, fakat iş yerleri reklam tanıtımlara para ödemeden bağlantılarının ve takipçilerinin çoğuna ulaşabiliyor.

LinkedIn çoğu zaman 30-49 yaş arasındaki kişiler tarafından kullanılıyor. 22-29 yaş üstü çalışan ya da iş arayanların yaklaşık dörtte biri LinkedIn kullanıyor. Ayrıca, 50-64 yaş arasındaki dörtte biri de LinkedIn’i günlük olarak kullanıyor. Ek olarak, üniversite diplomasına sahip kişilerin yaklaşık yarısı LinkedIn'i düzenli şekilde kullanıyor, muhtemelen bir sonraki iş fırsatlarını arıyor ya da uzman içerik tüketmeye çalışıyor.

İşletmeniz İçin En İyi Özellikler

LinkedIn'in en iyi özelliklerinden biri, bu sosyal ağ platformundaki kitlelerin iş odaklı olmalarıdır. Bu,  network oluşturma fırsatlarına açık oldukları ve çalışma biçimlerini iyileştirmenin ya da işlerini kolaylaştırmanın yollarını aradıkları manasına gelebilir. LinkedIn, farklı sektörlerdeki ticari firmalarla bağlantı kurmak isteyen B2B markaları için kusursuz bir fırsat sağlar.

LinkedIn'i en iyi sosyal ağ platformlarından biri yapan bir diğer özellik, dijital reklam tanıtım fırsatlarıdır. LinkedIn'deki dijital reklamlar Facebook'taki reklamlardan daha pahalı olsa da bu reklam fırsatları B2B markalarının hedefledikleri belirli sektörlerdeki kişilere ulaşmasına olanak tanır.

LinkedIn ayrıca kullanıcıların sektörlerine, iş fonksiyonlarına ya da kariyer ilgi alanlarına göre katılabilecekleri gruplara da sahiptir. Bu, markalara farklı sektörlerdeki karar vericilerle gerçek bir etkileşim sağlamak amacıyla kusursuz bir fırsat sağlar.

Nihayetinde iş yerleri, yöneticiler ya da iş arayanlar için LinkedIn Pazarlama, sosyal ağ platformları arasında işletmeniz için seçebileceğiniz en iyi platformlardan biridir.

Platform #4: Twitter

Twitter gerçek zamanlı bir sosyal ağ platformudur. 280 karakter sınırı, kısa, keskin ve öz bir mesaj oluşturmanıza olanak tanır ve karakter bakımından sınırlı olduğu için sizi yaratıcı olmaya zorlar.

Yaş açısından Twitter’ın en büyük demografisi 18-29 yaş aralığındaki kişilerden oluşuyor. Kendi kategorilerindeki insanların %38'i aktif olarak Twitter kullanıyor ve şaşırtıcı bir biçimde tüm gençlerin %32'si Twitter kullanıyor. Ayrıca 30-49 yaş arası kullanıcılarının yaklaşık %26'sını Twitter’da bulabilirsiniz.

İşletmeniz İçin En İyi Özellikler

Twitter söz konusu olduğunda, iş için en iyi sosyal ağ platformlarından biri olmaya hak kazanmasına yardımcı olabilecek birkaç önemli özelliği var. Markalar, kitlelerine ulaşmak ve onlarla etkileşim kurmak için Twitter'ı kullanabilir. Hashtagler, sektörünüzdeki trend konuları takip etmenize ve bunlara katılmanıza olanak tanır. İçeriğinizle ilgilenebilecek yeni kitlelere ulaşmak için hashtagleri kullanabilirsiniz.

Twitter, sosyal ağ platformunda hedef müşterilerine dijital reklam tanıtımlar sunmak isteyen işletmeler için reklam tanıtım fırsatları da sunuyor. Benzersiz dijital reklam hedeflerinize bağlı şekilde, reklam tanıtım biçimleri için birden fazla seçeneğe ulaşabilirsiniz. Sol sütunda görünecek şekilde hesabınızı ya da markanızdan bir tweeti tanıtabilirsiniz, bu kullanıcının Twitter akışında da görünecektir.

Platform #5: Pinterest

Pinterest, 322 milyonun üstünde aylık aktif kullanıcıya sahip arama motoru gibi davranan bir sosyal ağ platformudur. Çoğu kişi Pinterest'i ilham almak ya da yardımcı içerik bulmak için kullanır. Örneğin, yeni bir yemek tarifi denemek istiyorsanız pişirmek istediğiniz yemeği bulmak için Pinterest'i kullanabilirsiniz.

Pinterest kullanan kadın kullanıcıların oranı erkeklerden 3 kat daha fazladır.

Dolayısıyla, işletmeniz kadın tüketicileri hedefliyorsa Pinterest kullanılması gereken bir platformdur.

İşletmeniz İçin En İyi Özellikler

Pinterest'in en büyük yönlerinden biri; yaş, gelir, eğitim seviyesi ve konum dahil olmak üzere farklı demografik özelliklerdeki kadın kullanıcılar arasında önemli bir erişime sahip olmasıdır.

Bu durum Pinterest’i hedef kitlesi kadın olan ve odak noktası moda, ev dekorasyonu, sanat, yemek ya da fitness olan markalar için ideal hale getiriyor.

Pinterest “Satın Al” düğmesi, ürünleri direkt olarak Pinterest sayfanızdan satmayı her zamankinden daha kolay hale getirdi. Kullanıcılar artık Pinterest'teki ürünleri rahatlıkla arayabilir ve sabitleyebilir, ardından bir düğmeye tıklayarak en sevdikleri ürünleri alışveriş çantalarına ekleyebilirler. Bu özellik, Pinterest'i markaların görünürlük kazanması ve satışları artırması için diğer bir yol haline getirimiştir.

Platform #6: YouTube

YouTube tartışmasız var olan en popüler sosyal ağ platformlardından biridir.

Birincisi, 1,9 milyarın üzerinde insan düzenli şekilde YouTube'u kullanıyor. Ancak YouTube , Google dışında en büyük 2. arama motoru olma özelliğine de sahiptir.

Yani Youtube ile yalnızca geniş bir kitleye ulaşmakla kalmaz, aynı zamanda sizi arayan insanlara da ulaşabilirsiniz. Ancak öne çıkmak çok da kolay değildir. Youtube’da başarı elde etmek için yalnızca içeriğe değil, kamera, ışıklandırma, mikrofonlar ve video düzenleme gibi özelliklere de dikkat etmelisiniz.

İstatistiklere bakıldığında, her yaştan kullanıcının YouTube'u kullandığı görülüyor. Dolayısıyla, YouTube'un yararları açısından iş yerleri için tartışmasız en iyi sosyal ağ platformlarından biri.

İşletmeniz İçin En İyi Özellikler

Belki de YouTube'un en büyük avantajı, markaların sınırsız miktarda video barındırmaya erişmesine izin vermesidir. Bu, işletmelerin daha fazla etkileşim sağlayabilecek ve dönüşümleri etkileyebilecek video içeriği yayınlamasını düşük maliyetli hale getirir. YouTube içeriği, web sitenize kolayca entegre edilebilir ya da daha fazla erişim için diğer sosyal ağ platformlarında paylaşılabilir.

YouTube sadece dünya genelinde geniş bir izleyici kitlesine ulaşmanıza izin vermekle kalmaz, arama motoru optimizasyonunuza (SEO) da yardımcı olabilir. Markanızın YouTube kanalında yayınladığınız içerik hem YouTube'da hem de Google'da aranabilir.

Bu, Google'ın hedeflemeye çalıştığınız anahtar kelimeler için YouTube video içeriğinizi arama motoru sonuç sayfasında sunabileceği manasına gelir. Bu faydalı özellikten en iyi biçimde faydalanmak istiyorsanız YouTube videolarınızın arama için optimize edildiğinden emin olmanızın önemli olduğunu unutmamalısınız.

Yorumlar