İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı
İzmir Reklam Ajansı

BESTE İMAMOĞLU

DİJİTAL PAZARLAMA UZMANI / 10.12.2020 12:18

İlhanart Blog

Facebook’ta Etkili Bir Pazarlama Stratejisi Oluşturmak

Bu makalede, etkili bir pazarlama stratejisi yaratmak için size ipuçları ve püf noktaları sunacağız, büyümek konusunda ciddiyseniz bu yazı tam size göre!

Hedefinizi Belirleyin

Öncelikle neyi başarmayı arzu ettiğinizi belirlemeniz son derece önemli. Tıpkı bir teknenin, gemiyi varış noktasına götürmesi için bir kaptana ihtiyaç duyması gibi işinizin gitmesini arzu ettiğiniz yere, yani hedeflere ihtiyacınız var. Aşağıdaki gibi hedefleriniz olabilir;

  • Satışlarınızın niteliğini arttırmak,
  • Sektörünüze dair bakış açınızı geliştirmek,
  • Olası satış oluşturma maliyetlerinizi azaltmak,
  • Yatırım getirinizi artırmak…

Hedefleriniz belirli, ölçülebilir, ulaşılabilir, ilgili ve zamanında olmalıdır. Örneğin, Facebook hedeflerinizden biri: “Video içeriği kullanarak sayfanızı 2 ayda 500'den 1000 kişiye çıkarmak.” olabilir. Hedeflerinize dair ilerlemenizi düzenli olarak takip edin.

Hedef Kitlenizi Bulun

Hedefinizi belirledikten sonra, ürününüzü satın alma olasılığı yüksek kullanıcıların ilgisini çekmelisiniz. Binlerce takipçiniz olabilir ama bu takipçilerden hiçbiri ürününüz ya da hizmetinizle ilgilenmiyorsa kitlenizi değiştirmelisiniz.Peki, hedef kitlenizi nasıl belirliyorsunuz?

Rakipleriniz var ise sayfalarını ziyaret edin ve insanları sayfalarına neyin yönlendirdiğini görün. Web sitelerine, diğer sosyal ağ kanallarına göz atın ve hangi içerikleri paylaştıklarını öğrenin. Facebook’un en muhteşem özelliklerinden biri, hedef kitlenizin bulunduğu gruplara katılabilmenizdir. Yaşları, nerede yaşadıkları, ilgi alanları ve demografik bilgilerini öğrenin. Tüm bu veriler hedeflemenizi çok daha spesifik hale getirecek ve size uzun sürede daha az para ve zamana mal olacak. Alternatif olarak, e-posta listenizi yaratarak potansiyel müşterilerinize işiniz ile ilgili dikkatlerini çekecek bilgileri düzenli olarak sunarak işinizi canlandırabilirsiniz. İnsanların ilgisini çeken düzenli mailingler sayesinde, kullanıcılar size e-posta adreslerini vermekten büyük mutluluk duyacaktır.

Ne Tür İçerik Yayınlamak İstersiniz?

Artık hedef kitlenizin kim olduğunu bildiğinize göre onların güvenini kazanmak, sadık bir takipçi oluşturmak ve ürün ya da hizmetiniz için referans olacak bir marka olmayı isteyeceksiniz. Facebook, hikayeler ve görsel gönderiler ile kitlenize platformlarında ulaşmanın pek çok farklı yolunu sunuyor. Örneğin, müşterinizin ürününüzü deneme şansı bulduğu çekilişler düzenleyin. Bu, sayfanızı büyütmek için güzel bir yol olabilir. 

Reklam kampanyanızın başarısı, kullanıcıların haber akışlarında gezinirken dikkatini çekip çekmemesine bağlı olacaktır, bu sebeple gönderdiğiniz fotoğraflar/videolar için çaba gösterin, üstünde düşünün ve gönderilerinizi öne çıkarın. Görüntüden sonra, potansiyel müşterileriniz kendilerine bir fayda sağlayacak olan başlığınızı okuyacaklar. Metninizin gövdesi, görüntünüz/videonuzla ilgilenenler tarafından okunacak ve bu sebeple mesajınız hakkında daha fazla bilgi edinmek isteyeceklerdir. Ne sunduğunuzu ve ürününüzün/hizmetinizin hayatlarını nasıl iyileştireceğini açıklamaya çalışın. Kendinizi potansiyel müşterilerinizin yerine koyun. Ne aradıkları ve ne görmek isteyebilecekleri hakkında düşünün. Sosyal medya kullanıcılarının %57,5'i, markaların en sinir bozucu eyleminin çok fazla tanıtım yapmak olduğunu ifade ediyor. Facebook sayfanızı sadece tanıtım amaçlı kullanmayın, çünkü verilere göre bu kullanıcıları rahatsız edebilir. Bunun yerine stratejinizde, promosyon gönderilerinden çok, değer odaklı içeriği dengelemeye ve desteklemeye çalışın. İnsanların güvenini kazanmanın en kısa yolu, onlara fayda sağlamayı başaran içerik sağlamaktır. Siz ürün hakkında bir şey bilmeden sizden daimi olarak ürünü satın almanızı isteyen bir satıcıdan mı yoksa ürün hakkında bilgi sahibi olduğunuz ve güvendiğiniz bir markadan mı satın almak istersiniz?

Test Edin

İçerik göndermeye ya da Facebook reklamları yayınlamaya başladığınızda büyük olasılıkla bazılarının diğerlerinden daha iyi yanıt aldığını göreceksiniz. Kazançlarınızı en üst seviyeye çıkarmak ve kayıplarınızı en aza düşürmek için neyin işe yaradığını ve neyin işe yaramadığının sebebini bulmak için gözlem yapın ve istatistiklerden yararlanın. Facebook bizlere bunu yapabilmek için kullanabileceğimiz bir özellik sağlamakta: A/B testi. Facebook, platformlarını kullanan herkese reklam tanıtımları hakkında neredeyse her şeyi görme erişimi sağlar. Hangi görsellerin en çok işe yaradığını, insanların neye daha olumlu tepki verdiğini ve en önemlisi satışlarınızı neyin artırdığını öğrenin.

Hedef Kitlenizle Etkileşim Neden Önemli?

Twitter kullanıcılarının %77'si, tweetlerine yanıt veren markaları daha çok takdir ediyor. Bu, Facebook için de geçerli. İnsanlar içeriğinizi okumak ya da izlemek için çaba gösteriyorsa ve ardından markanız hakkında daha fazla soru soran bir yorum yapıyorsa yapmanız gereken, onları yanıtsız bırakmamaktır. İnsanlar, konuştukları markanın arkasında yalnızca bir chatbot değil, bir insan olduğunu bilmek ister. Potansiyel müşterilerinize karşı kibar ve yardımsever olmanız çok önem taşımaktadır.

Markanızla ilgili neler olup bittiğini de bilmek isterler, bu sebeple markanızı kullanan kişilerin incelemelerini ve referanslarını yayınlamanız itibar ve güven oluşturacaktır. Kitlenizi ve marka bağlılığınızı büyütmek bir gecede gerçekleşmez. Düzenli bir şekilde uygulamanız gereken bir süreçtir. Yukarıdaki bilgilerin size hemen uygulayabileceğiniz birkaç ipucu vermiş olduğunu ve kendi markanızı geliştirmek için kullanabileceğiniz bir yol haritası sağlayacağını ümit ediyoruz. İşletme sahibi olarak, dijital pazarlama stratejinizi oluşturarak, işinizi büyütmenize yardım edecek uzmanlardan oluşan bir ekibe sahip sosyal medya ajansından faydalanmak isterseniz, iletişim kanallarımızdan bize ulaşabilirsiniz.

Yorumlar