İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı
İzmir Reklam Ajansı

CEREN MUMCU

SOSYAL MEDYA UZMANI / 20.11.2020 10:34

İlhanart Blog

Influencer Pazarlama

Koronavirüs salgınının ilk günlerinde sosyal influencer kampanyalarının sayısı %3 düştü ve son birkaç senede yükselen artış eğilimini tersine çevirdi. Forrester'ın araştırmasına göre, influencer kampanyaları Mart ayında yavaşlarken Nisan ve Mayıs aylarında normale yakın seviyelere döndü.

Nisan ayında büyük markalarda 15 pazarlamacının katılmış olduğu bir ankette, 13'ünün influencer yatırımlarının büyümeye devam etmesini beklediği, kalan yatırımların ise sabit kalacağını öngördüğü görüldü. Ankette hiç kimse influencer pazarlama harcamalarının düşmesini beklediğini söylemedi.

Pazarlamacılar, pandemik kilitlenmeler başladığında reklam tanıtım ajanslarında bulunmayan yaratıcı çalışmalar ve içerik için influencer kampanyalarını kullandı ve sosyal ağ kullanımının arttığı bir dönemde tüketicilerin önüne çıkmalarına yardımcı oldu. Bu değişim, Forrester'a  göre Nisan ayında influencer kampanyalarına yapılan harcamaların canlanmasına yardımcı oldu.

Buna karşılık, reklam tanıtım harcamalarında en büyük kesintilerin yaşandığı otomotiv, seyahat, finansal hizmetler ve endüstriyel kategorilerle beraber, Omnicom'da %23, Interpublic Group ve Publicis Groupe'da %13 düşüş dahil olmak üzere büyük reklam tanıtım holding şirketleri, dönem boyunca gelirlerinin düştüğünü bildirdi.

Analistler ile salgının kendilerini nasıl etkilediğini öğrenmek için 20 influencerla beraber çalışan Forrester, devam etmekte olan sağlık krizi sırasında kampanyalarda influencerlarla çalışma hakkında çeşitli bilgiler derledi. Araştırmacı, influencerların ticari paylaşımlarının pandemi sırasında "uygunsuz" algılanabileceğini sonucuna ulaştı. Araştırma, markaların ve influencerların itibarlarına zarar vermekten kaçınmak için gönderilerin uygun bir üsluba sahip olması gerektiğini gösteriyor. Forrester'a göre; havayolları, oteller ve perakende zincirleri, salgın kısıtlamalarının ortasında influencerlar için harcamalarını boşa harcıyor olabilir.

Influencer pazarlamasının esnekliği, pazarlamacıların daha yavaş bir ekonominin tüm medya kanallarında daha düşük harcamayla sonuçlanmasını beklemesiyle gelişti. Forrester, bu sene sosyal medya pazarlamasında %10 ila %20'lik bir düşüş öngörüyor. E-marketer tarafından alıntılanan Harris Poll çalışmasına göre, influencer aktivitesi Amerikalı yetişkinlerin %46 ila %51'i salgın sırasında sosyal ağ kullanımlarını artırdıklarını söyledi.

Yorumlar