İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı
İzmir Reklam Ajansı

MELİS KARAÇAM

SOSYAL MEDYA UZMANI / 23.12.2020 09:57

İlhanart Blog

5 Adımda E-Posta Pazarlaması

Günümüzde strateji oluştururken, veri biçimlerini kullanmayı içermeyen herhangi bir pazarlama türü kalmadı. Yeni teknoloji, yeni yazılım ve yeni veri ölçüm araçları; pazarlama stratejimizde kullanmamız gereken metrikler haline geldi. Dünyada kişi başına düşen veri sayısı 1,7 MB. Verilere ulaşmanın kendi sınırlamaları olsa da e-posta pazarlama kampanyalarınıza rehberlik etmek için ihtiyacınız olan veriye erişebilmeniz kolay. Verilerin sağladığı en büyük fayda, iyi e-posta stratejileri için yaygın olarak kabul edilen temel kuralların ötesine geçme ve işinizin özel ihtiyaçlarına uygun yöntemlere geçme becerisidir. Veriler, kampanyalarınızı size özel kılar. E-posta pazarlama stratejinizi iyileştirmek için işinize yarayacak veri destekli genel stratejileri, İzmir'in reklam ajansı "İlhanart Pazarlama Ajansı" olarak sizin için derledik.

1. Mobil Cihazlar İçin Oluşturulmuş E- Posta Tasarımları

Nüfusun %72,53'ü internete mobil cihazları aracılığıyla erişim sağlıyor ve bu oran yıldan yıla artıyor. Taşınabilir cihazlar, dijital pazarlama stratejinizi oluştururken dikkate almanız gereken bir nokta. Dünya çapında gönderilen tüm e-postaların neredeyse yarısı mobil cihazlarda okunuyor.
 Bu nedenle, e-postalarınızı masaüstü görüntüleme için tasarlamak ve daha sonra bunları pazarlama yazılımını kullanarak otomatik olarak mobil duyarlılığı uygulamak için ayarlamak yerine, bunları mobil öncelikli olarak tasarlayın. Bu, hem masaüstü hem de mobil kullanıcılar için daha kolay, daha hızlı ve daha güvenilir hale getirir. Birçok modern web sitesi tasarımında geçerli olan prensip aynıdır. Mobil kullanıcılar, masaüstü sürümünü bozma riski olmadan, daha küçültülmüş bir görünüm için en uygun içeriğin keyfini çıkarabilmektedirler. Bu arada, masaüstü kullanıcıları da okunması daha kolay olan; daha şık tasarımın keyfini çıkarabilirler. Bu, e-postalarınıza anında yanıt vermenin bir ölçüsü olarak yaygınca kullanılan bir ölçüt olan, “tıklama-açma” oranını artırır. Yani, e-postaları hemen görüntüleyebildikleri için daha erken etkileşimde bulunurlar.

2. Etkileşim "Katılıma Davet Edin"

E-posta pazarlama kampanyalarınızı, abonelerin e-posta ile etkileşimde bulunmasını ve dönüşüm gerçekleştirmesini sağlamak amacıyla oluşturabilirsiniz. Bağlantılar ve harekete geçirici mesajlar, e-posta içeriğinin temel bileşenleridir. Ancak tıklama oranlarınızın düştüğünü görürseniz bu, CTA'larınıza (Harekete Geçirme Çağrısı) yönlendiren içeriğin yeterince ilgi çekici olmadığı anlamına gelir. E-postalar genellikle, aboneleri görseller ve metinler aracılığıyla bilgilendirmek amacıyla oluşturulur. Ancak birinin bir e-postayı gözden geçirip çıkması da kolaydır. Etkileşimli içeriğin popülaritesinin artmasının nedeni budur: kullanıcının dikkatini çeker, e-postaya katılmaya davet eder ve potansiyel müşteri ilişkisini iki yönlü bir sohbete dönüştürür. Etkileşimli içerik, abonelerin tam deneyimi elde etmek için aktif olarak katılmaları gereken her şeydir. Bu genellikle dokunma, kaydırma veya tıklama gibi eylemlerle yapılır. Ayrıca tıklama açılma oranlarını da %73 artırır. Mevcut basit yöntemler hala işe yaramaktadır. Bazı etkileşimli içerik örnekleri şunları içerir:

  • Animasyonlu GIF'ler
  • Videolar
  • Anketler
  • Gerçek zamanlı rezervasyonlar
  • Slayt gösterileri

3. Abonelerin Tercih Ettiği Kişiselleştirmeyi Uygulayın

Aboneler ve mevcut müşterilerle ilgili muazzam veri hacmi ve bu verileri dijital pazarlamada kullanma yeteneği şu soruyu getiriyor: Ne kadar veri? Kişiselleştirme, veriye dayalı e-posta pazarlamacılığının yeni standardını oluşturmakta. Kişiselleştirilmiş e-postalar; ilişkilendirilebilir ve kişiye özel malzemeler oldukları için kişinin gelen kutusunda öne çıkar. Doğru içeriği doğru zamanda göndererek birden çok kanalda (gerçek mekanda faaliyet gösteren mağazalar, web siteleri, sosyal medya, uygulamalar vb.) müşteri deneyimini iyileştirdiği kanıtlanmıştır. Aslında, müşterilerin %72'ye kadarı, yalnızca kişiselleştirilmişse pazarlama mesajlarına katılacaktır. Bunların tümü, kullanıcı verilerini izleme omurgası üzerine inşa edilmiştir.
 E-posta kişiselleştirmesi yaparken; Aboneler arasındaki konumunuzu iyileştiren kişiselleştirme ile bir e-postayı ürkütücü bir bölgeye taşıyan kişiselleştirme arasındaki farkı iyi ölçmeniz gerekmektedir. Aboneler, markaların kişiliklerini ve tercihlerini bilmelerini isterler, evet, ancak gizliliklerini tehlikeye atmalarını tabii ki istemezler.

4.Veri Dengesini İyi Kontrol Edin

Topladığınız veriler ve bunları ne için kullandığınız konusunda şeffaf olun. Ürün önerileri verirken, bu ürünlere nasıl ve neden karar verdiğinizi belirtmek için kısa bir cümle verin. Örneğin: "Beğenebileceğiniz ögeler önermek için önceki satın alma geçmişinizi kullandık."
·        Müşterilerin pazarlama etkileşimleri için gerekli olmadığını düşündükleri verileri istemeyin veya kullanmayın. Buna telefon numaraları, tam adres ve sağlıklarıyla ilgili her şey dahildir.
·        Uygun yaş gruplarını hedefleyin. Örneğin: Birçok ebeveyn, küçük çocukları hedefleyen kişiselleştirilmiş hedeflemeden rahatsız olabilir.
·        Onay isteyin. Herhangi bir veri toplamadan önce, aboneleri bunu yapacağınız konusunda bilgilendirin ve onlara vazgeçme seçeneği verin.
Toplayacağınız veri türlerini ve bunların ne için kullanılacağını belirlemeye karar verdiğinizde sahip olduğunuz olasılıklara göre e-postalar tasarlamak daha kolaydır. Kişiselleştirme için topladığınız veriler konusunda dürüst olmalısınız.

5.Araştırın, Analiz Edin.

Bir pazarlama kampanyası planlarken verilerin kullanımı iki yönlüdür. Veri destekli stratejileri araştırmak, size e-posta stratejinizi oluşturmak için bir çerçeve sağlayabilir. Daha sonra, içerik oluşturma aşamasındayken kampanya performansıyla ilgili kendi veri kümenizi toplamak ve bunları yerleşik sektör karşılaştırmaları ile karşılaştırmak, kampanyanızı iyileştirmenize yarayacaktır.

E-posta Pazarlaması İçin En İyi ve En Kötü Gün ve Saatler

En yüksek e-posta açılma oranları için en iyi gün: Çarşamba %19 Saat: 14.00-17.00
En düşük e-posta açma oranları için en kötü gün: Pazar %4 Saat: 06.00-08.00

Hedef kitlenize hitap eden, markanıza özel profesyonel çözümler için İzmir Reklam Ajansı "İlhanart Pazarlama Ajansı" olarak tüm sorularınıza cevap vermeye hazırız. Bize ulaşabilirsiniz.

Yorumlar