İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı
İzmir Reklam Ajansı

MELİS KARAÇAM

SOSYAL MEDYA UZMANI / 21.12.2020 09:46

İlhanart Blog

Sosyal Dinleme Neden Önemli?

Sosyal medya giderek daha popüler bir alamaya devam etmekte, dolayısıya insanların markanız hakkında online olarak söylediklerini dinlemek son derece değerlidir.

Sosyal dinleme, sosyal medyadaki markalar hakkında söylenenleri, olumlu olumsuz veya nötr bir tonda oluşturulan içeriklerin dağılımının günlük/haftalık/aylık raporlarının alınmasıdır. Bu süreçte, haftalık olarak markayla ilgili çevrimiçi tartışmaların ya da içeriklerin yüzde kaçının pozitif olduğu ve geçen haftadan ne kadar değişiklik olduğu gibi soruları cevaplamak mümkün.

Sosyal dinleme, PR ve dijital pazarlama ekipleri için mükemmel destek sağlar, hatta bunun ötesine geçerek markanıza daha fazla değer katar. Sosyal medya dinleme, veriye dayalı strateji yürütmenizi sağlar. PR, markanızı içerik yoluyla potansiyel müşterileriniz üzerinde iyi bir itibar oluşturmak ve acil durumlarda bu itibarı savunmak için etkilidir.

Sosyal dinleme; verileri toplamanıza ve analiz etmenize, bir strateji tanımlamanıza ve etkili bir şekilde yürütmenize olanak tanımak için sektörünüz, ürünleriniz, hizmetleriniz, çalışanlarınız ve daha fazlası hakkındaki yorumları (doğrudan etiketlenmemiş olsa bile) filtrelemenize ve izlemenize olanak tanır.Sosyal dinleme doğru kullanıldığında içerik yazma, strateji, halkla ilişkiler ve daha pek çok konuda çabalarınızı destekleyebilecek önemli bir araçtır. İşte sosyal dinlemenin sizin için doğru olabileceğinin üç işareti,

Kitlenize Kulak Verin
Müşterilerinizin ve paydaşlarınızın sosyal medyada söylediklerini dinlediğinizde, onların terminolojisini ve kitlenizin dilinde nasıl konuşacağınızı öğrenirsiniz. İnsanların ürünleriniz, hizmetleriniz ve markanız hakkında nasıl konuştuğunu ne kadar anlarsanız bu bilgilerle o kadar çok şey yapabilirsiniz. Pazarlama stratejinizi geliştirir, ne hakkında içerik yazmanız gerektiğini keşfeder, içeriğinizin yazılma şeklini iyileştirir ve sohbeti markanız etrafında şekillendirebilirsiniz.

Sosyal Medyada İnsanların Sizin Hakkınızda Ne Söylediğini Araştıtın
Aktif sosyal medya hesaplarınız olsa bile, markanızdan bahseden herkes sizi doğrudan etiketlemez -hatta adınızla sizin hakkınızda konuşmayabilir-. Sektörünüze, ürünlerinize, hizmetlerinize, çalışanlarınıza atıfta bulunabilirler. Farkında olmayabileceğiniz pek çok konuşmayı sosyal dinleme yoluyla takip edip bundan faydalanabilirsiniz. Sosyal mecrada dönen yorumları izlemek, ücretsiz bir odak grubuna sahip olmak gibidir. Demografinizdeki insanlara sektörünüz, ürünleriniz, hizmetleriniz veya daha fazlasıyla ilgili soruları yanıtlamaları için ödeme yapmak yerine, gerçek müşterilerin hali hazırda neler paylaştığını görebilirsiniz. 
 Sosyal dinleme, mevcut tüm sohbetleri anlamak, ilerlemek için en iyi stratejiyi tanımlamak ve harekete geçmek için kullanabileceğiniz bir üst düzey bilgi zenginliğinin kilidini açar. Müşterilerinizin söylediklerini dinlemek, yanıt vererek veya tepki vererek onlarla etkileşimde bir sonraki adımı atmanıza yardımcı olacaktır. İster soruları yanıtlayarak, ister sohbetlere katılarak veya onların yorumlarını dinleyerek ve buna göre değişiklikler yaparak, sosyal dinleme hem size hem de müşteriye değer katacak şekilde yanıt vermenize olanak tanır. Hatta sosyal medya yorumlarını okurken şirketinizi ve hizmetlerinizi geliştirmek için bazı harika fikirler bile edinebilirsiniz! Marka bağlılığını artırmanın ve bir organizasyon olarak büyümenin daha iyi bir yolu var mı?

Sosyal Dinleme Neden Çok Önemli?
Kamuoyunun fikirlerini takip etmek istiyorsanız, sosyal dinleme harika bir araçtır. Zaten bir PR ekibiniz var mı? Sosyal dinleme, onları daha etkili hale getirir ve bunun yanı sıra pazarlama çabalarınıza daha fazla destek ve değer sağlar. Ayrı bir halkla ilişkiler ekibine ihtiyacınız yok mu? Sosyal dinleme yoluyla topladığınız veriler, ilgili konuşma konularını, insanların markanız hakkında ne düşündüklerini, en son ürününüz veya haber ögeniz hakkında ne düşündüklerini ve daha fazlasını izlemenize yardımcı olabilir. Sosyal dinleme ile şunları yapabilirsiniz:Halkla ilişkiler ekibinizin daha iyi strateji oluşturmasına ve iletişim planlarını yürütmesine yardımcı olmak için kuruluşunuz, rakipleriniz, sektörünüz ve hedef kitleniz hakkında önemli içgörü ve verileri toplayın.
 Hem sektör genelinde hem de şirketinize, ürünlerinize, çalışanlarınıza vb. özgü eğilimleri ve sorunlu noktaları belirleyin.
 Ve daha fazlası!
 Sosyal dinleme, sohbeti anlamanın harika bir yoludur, özellikle de büyüyen tartışmalar varsa... Potansiyel müşterilerinizin, ilgilendiğinizi anlaması ve markanıza sempati duymasını sağlayacaktır. Markanız hakkında sosyal medyada dönen önemli sesleri belirlemek için sosyal dinlemeyi kullanın ve sohbeti şekillendirmek ve yönlendirmek için stratejiler geliştirin. Bunlar sosyal dinleme yapmanız için gereken nedenlerden sadece birkaçı. Bu değerli aracın, size değer sağlayabilecek birçok başka potansiyel kullanımınından da faydalanmalısınız.

Hedef kitlenize hitap eden, markanıza özel profesyonel çözümler için İzmir Reklam Ajansı "İlhanart Dijital Pazarlama Ajansı" olarak tüm sorularınıza cevap vermeye hazırız. Bize iletişim numaralarımızdan ulaşabilirsiniz.

Yorumlar