İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı
İzmir Reklam Ajansı

MELİS KARAÇAM

SOSYAL MEDYA UZMANI / 18.01.2021 12:20

İlhanart Blog

Facebook Reklamlarında Yararlanabileceğiniz 8 İpucu

Facebook hedefleme tekniği ipuçları, reklam bütçenizden en iyi şekilde yararlanmayı, reklam dönüşümlerinizi artırmanıza ve dönüşüm başına maliyeti düşürmenize yardımcı olacaktır.

1. Yıldız İçeriğinizi Bulun

Kitleyi hedeflemeye geçmeden önce, reklam içeriğinizi hedeflemeyle ilgili bir ipucu ile başlayalım. İçeriğinizin yalnızca %2'si sosyal, hem de arama motoru sıralamasında iyi performans gösterirken aynı zamanda yüksek dönüşüm oranları elde eder. Peki yıldız içeriğiniz nedir? Sosyal medya kanallarınızda patlayan, Google sıralamasında zirveye çıkan ve açılış sayfalarınıza trafik çeken gönderidir. Geleneksel olarak harika içeriği tanımlamak için kullanılan faktörlere (harika yazı, anahtar kelimeler ve okunabilirlik gibi) dayalı olarak neyin yıldız paylaşım olacağını tahmin edemezsiniz. Bunun yerine, sosyal medya analizlerinizi ve performansınızı yakından takip etmelisiniz. Başarılı içerik tespit ettiğinizde, bunu bir Facebook reklamı olarak yeniden kullanın. Bir infografik ve bir video haline getirin. Daha da sıkı çalışmasını sağlamak için bu içeriği çeşitli biçimlerde ana kitlenizde test edin. En önemlisi, yıldız içeriğinizi onunla etkileşimde bulunma olasılığı en yüksek olan kitleyle eşleştirdiğinizden emin olmak için Facebook reklam hedefleme ipuçlarımızın geri kalanını kullanın.

2. Audience Insights’ı Kullanarak Rakiplerinizi Takip Edenleri Hedefleyin

Facebook Audience Insights, Facebook takipçilerinizi anlamanıza yardımcı olabilecek değerli bilgiler sunar. Daha sonra verileri potansiyel yeni takipçi ve müşterileri nasıl hedefleyeceğinizi öğrenmek için kullanabilirsiniz. Audience Insights’in sağladığı bilgileri Facebook’ta kiminle rekabet ettiğinizi öğrenmek için kullanmak ve ardından rakiplerinizin mevcut hayranlarını hedeflemektir. Nasıl yapılır?

  • Audience Insights kontrol panelinizi açın ve Facebook’taki “herkes”i seçin.
  • Hedef kitle kişiliğinize uygun bir kitle oluşturmak için sayfanın sol tarafındaki “Kitle Oluştur”un altında yer, yaş, cinsiyet ve ilgi alanları gibi temel hedefleme seçeneklerini kullanın.
  • Hedef kitlenizin hangi sayfalara bağlandığını görmek için “Sayfa Beğenileri” sekmesine tıklayın. Bu listeyi kopyalayıp bir elektronik tabloya veya metin dosyasına yapıştırın.
  • “Kitle Oluştur” sekmesine geri dönün ve “İlgi Alanları” kutusuna rakiplerinizin Facebook sayfalarından birinin adını yazın.
  • Reklamlarınızı daha kesin bir şekilde hedeflemenize yardımcı olacak ek kitle bilgileri elde edip edemeyeceğinizi görmek için ekranın sağ tarafındaki demografi bilgilerine bakın. Bu yeni demografik iç görülere dayalı olarak yeni bir kitle oluşturun, ardından mevcut kitlelerinizden birine karşı test edin.Ya da sadece “Kaydet”i tıkladığınızda rakiplerinizin hayranlarına dayalı bir kitleniz olur.
  • Belirli bir iş ve kampanya hedefinize en uygun olanı kitleyi elde etmek için hedef kitleyi yeniden de hedefleyebilirsiniz.

3. Yeniden Pazarlama İçin Özel Kitleleri (Custom Audiences) Kullanın

Yeniden pazarlama, ürünlerinize zaten ilgi gösteren potansiyel müşterilerle bağlantı kurmak için güçlü bir Facebook hedefleme stratejisidir. Facebook Özel Kitleler hedefleme seçeneklerini kullanarak, reklamlarınızı web sitenizi yakın zamanda görüntülemiş kişilere, satış sayfalarına bakan kişilere ve hatta belirli ürünlere bakmış kişilere göstermeyi seçebilirsiniz. Ayrıca, kısa süre sonra tekrar dönüşüm gerçekleştirme olasılıklarının düşük olduğunu düşünüyorsanız, yakın zamanda satın almış kişileri hariç tutmayı da seçebilirsiniz.Facebook Özel Hedef Kitle aracını web sitesi ziyaretlerine dayalı olarak kullanmadan önce Facebook Pixel’i yüklemeniz gerekir. Bunu yaptıktan sonra, yeniden pazarlama kitlenizi nasıl oluşturacağınız aşağıda açıklanmıştır:

  •  Reklam Yöneticiniz ile Kitleler’e gidin.
  • Özel Kitle Oluştur’u tıklayın.
  • Web Sitesi Trafiği’ni tıklayın.
  • Pikselinizi seçin.
  • Hedefleme kurallarınızı belirleyin.
  • Kitlenizi adlandırın ve Kitle Oluştur’u tıklayın.

4. Benzer Hedef Kitle (Lookalike Audiences) İle Mevcut Müşterilere Benzer Kişileri Hedefleyin

Facebook benzer hedef kitle, sizden zaten satın almış olan kişilerle aynı özellikleri paylaşan potansiyel müşterilerin hedeflenmiş listelerini oluşturmanıza olanak tanır. Dolayısıyla, veriler size mevcut müşterilerinizin muhtemelen İzmir’de yaşayan 30'lu yaşların ortasındaki anneler olduğunu söylerse, İzmir’de yaşayan diğer 30'lu yaşların ortasındaki anneleri hedefleyerek paranızın karşılığını büyük bir şekilde alabilirsiniz. Ve bu oldukça geniş bir örnek. Facebook’un araçları, kitle eşleştirme açısından aslında çok daha karmaşık. Ayrıca, benzer hedef kitle oluşturma aracı ile, hangi veri noktalarını eşleştirmeye çalıştığınızı bilmenize bile gerek yok. Facebook bunu sizin için çözecektir. Bunu yaptıktan sonra, benzer kitlenizi nasıl oluşturacağınız aşağıda açıklanmıştır:

  • Reklam Yöneticinizden Kitleler’e gidin.
  •  Benzer Bir Kitle Oluştur’u tıklayın.
  • Kaynak hedef kitlenizi seçin. Bu, özelliklerini eşleştirmek istediğiniz mevcut müşteriler veya hayranlar grubudur.
  • Hedeflenecek bölgeleri seçin.
  • Hedef kitlenizin boyutunu seçin. Daha küçük sayılar, kaynak kitle özelliklerinize daha kesin bir şekilde uyar.
  • “Kitle Oluştur”u tıklayın.

5. Katmanlı Hedefleme: Kitlenizi Daraltın

Görünüşte Facebook hedefleme seçeneği, üç ana kategoriye ayrılmıştır: demografi, ilgi alanları ve davranışlar. Ancak bu kategorilerin her birinde işler oldukça ayrıntılı hale geliyor. Örneğin, demografi altında, ebeveynleri hedeflemeyi seçebilirsiniz. Daha sonra, özellikle yeni yürümeye başlayan çocukları olan ebeveynleri hedeflemek için bu hedefi daha da daraltabilirsiniz. Ayrıca demografi altında, ilişki durumuna ve iş sektörüne göre hedeflemeyi seçebilirsiniz. Şimdi bu hedefleme katmanlarını birleştirmeye başladığınızda; Yönetimde çalışan, yeni yürümeye başlayan çocukların boşanmış ebeveynlerini hedeflemeyi seçebilirsiniz. Reklamlar için Facebook Demografik Hedefleme Seçenekleri; İlgi alanları altında, plaj tatilleriyle ilgilenen kişileri hedefleyebilirsiniz. Ardından, davranışlar altında, özellikle sık sık uluslararası seyahat edenleri hedefleyebilirsiniz. Başka bir hedefleme düzeyi eklemek istediğinizde, Hedef Kitleyi Daralt veya Daha Daralt’ı tıklayabilirsiniz. Çocuk bakımı programı sunan üst düzey bir sahil tesisi işletiyorsanız, özellikle plaj tatillerini seven ve sık seyahat eden yönetim düzeyindeki işlerde yalnız ebeveynleri hedefleyen bir promosyon oluşturabilirsiniz. İnsanları doğum günlerinde veya yıl dönümlerine doğru hedefleyebilirsiniz. Hatta arkadaşları arasında doğum günü yaklaşan kişileri bile hedefleyebilirsiniz. Kitlenizi oluştururken, sayfanın sağ tarafında kitlenizin ne kadar küçüldüğünü ve potansiyel erişiminizi göreceksiniz. Bu strateji, genel olarak işletmenizi tanıtmak için reklamlar yerine kesin bir hedef kitleyi hedeflemek üzere tasarlanmış belirli promosyonlar için en iyi sonucu verir. Bu hassas Facebook reklam hedeflemesini, en iyi sonuçlar için doğrudan doğru hedef kitleye konuşan bir açılış sayfasıyla birleştirin.

6. İki Hedef Kitleyi Bir Araya Getirmeyi Deneyin

Elbette her ürün veya promosyon, yukarıdaki ipucunda açıklanan kesin Facebook hedeflemesi türüne doğal olarak uygun değildir. Belki belirli bir reklamla hangi belirli demografik veya davranış kategorilerini hedeflemek istediğinizi bilmiyorsunuzdur. Yalnızca hedeflemek istediğiniz kategori hakkında geniş bir fikriniz var. Peki, bu hedef kitle çok büyükse ne yaparsınız? İkinci izleyici tamamen alakasız görünse bile, ikinci bir izleyici ile birleştirin. Bu, potansiyel izleyici boyutunu yarıya indirir. 

7. Hedeflemeyi İyileştirmek İçin Reklam Alaka Düzeyi Teşhisini Kontrol Edin

2019'un başlarında Facebook, alaka düzeyi puanını üç yeni “reklam alaka düzeyi teşhisi” ile değiştirdi:

  • Kalite sıralaması
  • Etkileşim oranı sıralaması
  • Dönüşüm oranı sıralaması

Facebook’un dediği gibi, “İnsanlar kendileriyle alakalı reklamları görmeyi tercih ediyor. Ve işletmeler reklamlarını alakalı kitlelere gösterdiklerinde, daha iyi ticari sonuçlar elde ederler. Bu nedenle, o kişiye bir reklam sunmadan önce her reklamın bir kişi için ne kadar alakalı olduğunu düşünüyoruz. ”Facebook reklam hedeflemesinin tüm amacı, reklamınızı tam olarak o reklama göre işlem yapma olasılığı en yüksek olan belirli hedef kitlenin önüne çıkarmaktır. Facebook’un reklam alaka düzeyi teşhisi için sıralama puanlarınızı iyileştirmenize yardımcı olacak bazı önemli noktalar:

  • Harika görseller ve kısa metin de dahil olmak üzere kaliteye odaklanın.
  • Doğru reklam biçimini seçin.
  • Düşük reklam sıklığını hedefleyin.
  • Stratejik olarak zaman reklamları.
  • Reklamlarınızı A/B testi ile optimize edin.
  • Rakiplerinizin reklamlarına göz atın.
  • Reklamlarınız istediğiniz kadar iyi performans göstermiyorsa, hedeflemeyi iyileştirme fırsatları aramak için reklam alaka düzeyi teşhisini kullanabilirsiniz:

Düşük Kaliteli Sıralama: Hedef kitleyi, reklamdaki belirli bir reklam ögesini beğenme olasılığı daha yüksek bir kitleye değiştirmeyi deneyin.

 Düşük Katılım Oranı Sıralaması: Etkileşim olasılığı daha yüksek olan kişilere ulaşmak için hedeflemenizi hassaslaştırın. Audience Insights burada çok yardımcı olabilir.

 Düşük Dönüşüm Oranı Sıralaması: Daha yüksek niyetli bir kitleyi hedefleyin. Bu, satın alma davranışı altında “etkileşimli alışveriş yapanları” seçmek kadar basit olabilir. Ancak, yaklaşan bir yıl dönümü yaşayan veya ürün veya hizmetinizi şu anda kendileriyle özellikle alakalı kılan başka bir davranış veya yaşam olayına sahip kişileri hedeflemek anlamına da gelebilir.

 Alaka düzeyinin, doğru reklamı doğru kitleyle eşleştirmekle ilgili olduğunu unutmayın. Tek bir reklam herkesle alakalı olmayacak. Etkili hedefleme, tutarlı bir şekilde yüksek bir alaka düzeyi sıralaması elde etmenin tek yoludur.

Facebook'a nasıl reklam verilir? İnstagram'a nasıl reklam verilir? gibi sorularınız varsa; hedef kitlenize hitap eden, markanıza özel profesyonel çözümler için İzmir Reklam Ajansı "İlhanart Pazarlama Ajansı" olarak tüm sorularınıza cevap vermeye hazırız. Bize iletişim numaralarımızdan ulaşabilirsiniz.

 

Yorumlar