İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı

İzmir Reklam Ajansı
İzmir Reklam Ajansı

Melis KARAÇAM

Sosyal Medya Uzmanı / 26.01.2021 11:26

İlhanart Blog

Youtube’a Nasıl Reklam Verilir?

Youtube’a Nasıl Reklam Verilir?


Ayda 2 milyar oturum açmış ziyaretçi çeken, dünyanın en popüler ikinci web sitesi Youtube’a nasıl reklam verilir? Youtube, güçlü ve değerli bir geniş erişim ve hedefleme yeteneğine sahiptir. “Youtube’a nasıl reklam verilir?” sorunusun temelleri öğrenip, yatırım getirinizi daha sonra karşılayabileceğiniz reklam modellerine göz atalım. Bu makalede, reklam biçimi seçeneklerini ve bir video reklam kampanyasını nasıl oluşturacağınızı inceleyeceğiz, güncel reklam özelliklerini listeleyeceğiz ve kanıtlanmış, iyi uygulanmış reklamlara göz atacağız.

YouTube Reklam Türleri
Başlamak için, YouTube’daki ana reklam türlerine bir göz atalım;
·        Atlanabilir yayın içi reklamlar
·        Atlanamayan yayın içi reklamlar (tampon reklamlar dahil)
·        Video discovery reklamları (eski adıyla görüntülü reklamlar olarak biliniyordu)
·        Video olmayan reklamlar (ör. Yer paylaşımları ve afişler)

 

 YouTube’da zaman harcıyorsanız, bu formatların çoğunu, muhtemelen biliyorsunuzdur. Ama ayrıntılara bir göz atalım.

  1. Atlanabilir yayın içi video reklamlar

Bu reklamlar “videodan önce” veya “videonun ortasında” oynatılır. Tanımlayıcı özelliği, izleyicilerin ilk 5 saniyeden sonra bunları atlamayı seçebilmeleridir.Bir reklam veren olarak, yalnızca izleyiciler ilk 5 saniyeyi geçtikten sonra izlemeye devam etmeyi seçtiğinde ödeme yaparsınız. Reklamınız en az 12 saniye uzunluğunda olmalıdır. Reklamlarınızı 3 dakikadan kısa tutmanızı öneririz. Bir kişi ilk 30 saniyeyi veya tamamını izlediğinde ya da reklamınızla etkileşime girdiğinde, ödeme yaparsınız.

Kenar çubuğu: “TrueView” teriminin çok sık açıldığını göreceksiniz. TrueView, yalnızca bir kullanıcı onu izlemeyi seçtiğinde bi reklam gösterimi başına yaptığınız ödeme türüne Youtube’un isim verdiği reklam türüdür. Bu arada, kayıt CTA’sı, hem ekranın sağ üst köşesindeki tamamlayıcı bir bannerda hem de sol altta bir video yer paylaşımında görünür. 

  1. Atlanamayan Yayın İçi Video Reklamlar

Kullanıcıların %76'sı reklamları otomatik olarak atladıklarını bildirdiği için, bazı reklam verenler hiç atla düğmesi olmayan videodan önce veya videonun ortasında gösterilen reklamlar yayınlamayı tercih ediyor.

Peki bunu ne zaman yapmalısınız? Marka bilinirliğinde geniş bir artışı hedeflediğinizde ve reklam ögenizin kitlenizin dikkatini tam 15 saniye boyunca tutacak kadar güçlü olduğundan eminseniz…
Atlanamayan reklamlarda, reklamverenlerin gösterim başına ödeme yaptığını unutmayın!

 

Tampon reklamlar
6 saniye uzunluğundaki tampon reklamlar, atlanamayan yayın içi reklamların hızlı bir alt türüdür. Gösterimler için ödeme yaptığınız videodan önce, videonun ortasında veya sonrasında gösterilmeleri açısından aynıdırlar ve genellikle erişim ve farkındalık kampanyaları için kullanılırlar.

 

3. Discovery (Keşif) Reklamları
Yayın içi reklamlar geleneksel bir TV reklamı gibi işlev görürken, keşif reklamları Google’ın arama sonuçları sayfasında gördüğünüz reklamlara daha çok benziyor. Discovery reklamları, organik arama sonuçlarının yanında gösterilir. Dolayısıyla, videonuz organik sonuçlardan daha alakalı görünüyorsa, insanlar bunun yerine onu izlemeyi seçebilir. Discovery reklamları, küçük bir resimle birlikte üç satırlık metin içerir. İlgilenen kişiler reklama tıkladıklarında, video sayfanıza veya YouTube kanalınıza yönledirilirler.
Kenar Çubuğu: Discovery reklamları da bir TrueView reklamı türüdür.

 

4. Video Olmayan Reklamlar

YouTube, video bütçesi olmayan reklam verenler için video olmayan reklamlar sunar.
Görüntülü reklamlar: Sağ taraftaki kenar çubuğunda görünür ve web sitenize bir bağlantı içeren bir CTA ile birlikte bir resim ve metin içerir.
 Video içi yer paylaşımlı reklamlar: Para kazanılan YouTube kanallarından gelen video içeriğinin üzerinde görünür.
 Bu reklam türlerinin her ikisi de ilgili içerikle birlikte görünür.

YouTube’da nasıl reklam verilir?
İşin özüne burada giriyoruz. İlk olarak, video reklamınız YouTube’da yayınlanacak, bu yüzden video dosyasını YouTube kanalınıza yükleyerek başlayın. Videonun herkese açık olduğundan emin olun veya kanalınızda görünmesini istemiyorsanız liste dışı yapabilirsiniz.

  1. Kampanyanızı oluşturun
    Google Ads hesabınızda oturum açın ve “Yeni Kampanya”yı seçin.
    a) Markanızın pazarlama hedeflerine göre kampanya hedefinizi seçin:
    Satış

Olası satışlar

 Web sitesi trafiği
 Ürün ve marka değerlendirmesi
 Marka bilinirliği ve erişim
 Hedefin yönlendirmesi olmadan bir kampanya oluşturun.

b) Kampanya türünüzü seçin:

Bunlar, tüm Google reklam biçimlerini içerir (arama sonuçları, metin, alışveriş dahil). Bu nedenle videonuzu YouTube’daki kitlelere göstermek için videoyu veya bazı durumlarda Discovery kampanyalarını seçtiğinizden emin olun.
 

Not: Görüntülü reklamlar YouTube’da da gösterilebilir, ancak bunların video olmadıklarını, yalnızca metin ve küçük resim olduklarını ve ayrıca Google’ın Görüntülü Reklam ağında göründüklerini unutmayın.

c) Büyük olasılıkla videoyla çalıştığınız için video kampanyanızın alt türünü seçmek isteyeceksiniz:
-Görsel Gelecek-

d) Kampanyanızı, gelecekte kolayca bulmanızı, yönetmenizi ve optimize etmenizi sağlayacak şekilde adlandırmayı unutmayın.

2. Kampanya parametrelerinizi tanımlayın
a) Teklif stratejinizi seçin (Çoğunlukla, kampanya türünüz bunu belirler: dönüşümleri, tıklamaları veya gösterimleri istiyor musunuz?)
b) Bütçenizi güne göre veya kampanyaya harcamak istediğiniz toplam tutar olarak girin. Ayrıca reklamınızın yayınlanacağı tarihleri ​​girin.
c) Reklamlarınızın nerede görüneceğini seçin:      

Yalnızca keşif (yani, YouTube arama sonuçları)

  • Tüm YouTube (yani arama sonuçları, aynı zamanda kanal sayfaları, videolar ve YouTube ana sayfası)
  • YouTube Görüntülü Reklam Ağı (YouTube dışı bağlı kuruluş web siteleri vb.)

 

d) Hedef kitlenizin dilini ve yerini seçin. Reklamları dünya çapında göstermeyi seçebilir veya ülkeye göre hedefleyebilirsiniz. 
e) Marka güvenliği yönergelerinizin ne kadar “hassas” olduğunu seçin. Başka bir deyişle, reklamlarınızın yanında ne kadar küfür, şiddet veya müstehcen içerik yayınlamak istiyorsunuz? Daha hassas markaların reklamları daha küçük bir video havuzunda yayınlanacak ve bu da ödediğiniz fiyatı artırabilir.

 

3. Hedef Kitlenizi Belirleyin
Henüz alıcı kişileri oluşturmadıysanız, bunu yapmak için zaman ayırın. Hedef kitleniz hakkında ne kadar çok şey bilirseniz, onları o kadar iyi hedefleyebilirsiniz.
Demografi: Bu; yaşı, cinsiyeti, ebeveynlik durumunu ve hane gelirini kapsar. Ancak YouTube aynı zamanda daha ayrıntılı yaşam evresi verileri sunar. Örneğin yeni ev sahiplerini, üniversite öğrencilerini, yeni ebeveynleri hedefleyebilirsiniz.
İlgi Alanları: Kişileri geçmişteki davranışlarına (ör. Arama konuları) göre hedeflemek için konuları ve anahtar kelimeleri kullanın. YouTube, bir sonraki elektronik cihaz satın alacaklarını araştırırken veya bir web sitesini nasıl oluşturacaklarını öğrenmeye çalışırken olduğu gibi önemli anlarda kullanıcıları bulmanıza bu şekilde yardımcı olur.
Yeniden pazarlama: Diğer videolarınızla, web sitenizle veya uygulamanızla zaten etkileşimde bulunan kitleleri hedefleyin.

4. Kampanyanızı Yayına Alın

Reklamınızın bağlantısını girin ve kampanyanızın yayınlanmasını sağlamak için “Kampanya Oluştur” düğmesine basın.

YouTube Reklam Özellikleri

YouTube’daki atlanabilir ve atlanamayan yayın içi video reklamlar, önce normal YouTube videoları olarak yüklenmelidir. Bu nedenle, çoğunlukla video reklamınızın teknik özellikleri (dosya boyutu, reklam boyutları, reklam resim boyutları vb.) herhangi bir YouTube videosuyla aynı olacaktır. 
 Buradaki istisna, aşağıdakilere uyması gereken Discovery reklamlarıdır:

YouTube Video Reklam Uzunluğu Kuralları
Minimum uzunluk
 Atlanabilir reklamlar: 12 saniye
Maksimum uzunluk
 Atlanabilir reklamlar: 3 dakika
 YouTube Kids’te atlanabilir reklamlar: 60 saniye
 Atlanamayan reklamlar: 15 saniye
 Tampon reklamlar: 6 saniye

YouTube Reklamcılığına İlişkin En İyi Uygulamalar

YouTube’un reklam motoru güçlüdür ve sonsuz optimizasyon ayarlamaları yapabilir, ancak günün sonunda reklamınızın başarısı insanlarla nasıl bağlantı kurduğunuza bağlı olacaktır. Bu, yaratıcı seçimlerinizin önemli olduğu anlamına gelir. İşte YouTube’da etkili video reklamlar için en iyi ipuçlarımız.
Belki tanıdık bir yüz, ruh hali veya duygu. Önemli ürünlerin veya yüzlerin sıkı çerçevelenmesi, mizah ya da gerilim gibi şaşırtıcı hatta sıra dışı bir tür seçimi olabilir. Yahut hakları güvence altına alabilirseniz akılda kalıcı bir şarkı da insanların reklamınızla bağ kurmasını sağlar.
Erken marka, ancak anlamlı marka
YouTube’a göre, dönüşüm verilerinin üst kısmındaki farkındalık reklamları, marka bilinci oluşturmada ilk beş saniyede ve reklam boyunca göründüğünde en iyi performansı gösteriyor. Dönüşüm verilerinin ilerisindeki kitleleri hedefleyen reklamlar (Örneğin, üzerinde düşünme aşamasındaki izleyiciler) daha sonra izleyicilerin reklamın öyküsüyle etkileşime girmesine ve daha yüksek izlenme süreleri elde etmesine olanak sağlamak için markalaşmak isteyebilir.
Marka bilinci oluşturma, logonuzun YouTube’un tavsiyelerine göre ilk 5 saniyede görünmesini sağlamaktan daha fazlasıdır. Gerçekten harika bir video reklam, markanızın her detayını; bu karakteri, tonu ve vizyonu destekleyeceği şekilde kişileştirmektedir.
·        Hikaye + duygu ile bağlantı kurun
·        Reklamınızın etkili bir hikayesi olsun.

 

Yorumlar